• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Youtube Platformu Üzerine Yapılmış Eğitim Araştırmalarının İncelenmesi: Ulusal Tezlerin Eğilimleri

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2023

Author

Arı, Onur
Kara, Mehmet

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu araştırmanın amacı YouTube platformu üzerine yazılmış eğitim araştırmalarını raporlayan tezleri yöntem ve içerik bakımından incelemek ve eğilimlerini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda Yüksek Öğretim Kurulu Başkanlığı Tez Merkezi veritabanından erişilen ve belirlenen kriterlere uygun 24 tez çalışması analiz edilmiştir. Tezlerin disiplinlere, yıllara, üniversitelere, araştırma modellerine, veri kaynaklarına ve araştırma konularına göre dağılımları incelenmiş ve eğilimleri ortaya konulmuştur. Analize dahil edilen tezlerin tamamı yüksek lisans düzeyindedir ve eğitimde YouTube kullanımı üzerine henüz doktora düzeyinde tez hazırlanmadığı görülmüştür. YouTube üzerine çeşitli bilimsel alanlarda yapılan çalışmalar 2014 yılında başlamakla birlikte özellikle 2020 yılından itibaren artış eğilimi belirgin şekilde görülmektedir. Yazılan tezlerin çoğunluğunun nitel araştırma yöntemleri kullandığı tespit edilmiştir. İncelenen tezlerde en çok görüşme ve video içeriklerinin analizi olmak üzere nitel yöntemler ile veri toplanmıştır. Benzer şekilde, tezlerin araştırma konuları da eğitim amaçlı YouTube videolarının içeriklerinin incelenmesi üzerinde yoğunlaşmıştır. Yapılan çalışmalar ayrıca eğitim ortamı olarak YouTube kullanımına ilişkin kullanıcı görüşleri, sınıf içi YouTube kullanımı, YouTuber’ların ve YouTube videolarının ergen ve çocuk gelişimine etkisi ve eğitim amaçlı YouTube kullanımına yönelik ölçme aracı geliştirilmesine odaklanmıştır. Yapılan çalışmalar YouTube’un hem formal hem de informal eğitim aracı olarak incelemiş ve hem faydalarını hem de risklerini ortaya koymuştur. Bu sonuçlara göre; YouTube’u bir eğitsel müdahale aracı olarak kullanan ve etkilerini inceleyen gelecek ampirik araştırmalara ihtiyaç vardır. Bunun yanı sıra, ampirik çalışmaların çoğunlukla K-12 düzeyinde yoğunlaştığı, açık ve uzaktan öğretim de dahil olmak üzere yükseköğretim düzeyinde ve mesleki gelişim kapsamında gelecek araştırmalara ihtiyaç vardır.

Issue

15

URI

https://doi.org/10.55609/yenimedya.1343910
https://search.trdizin.gov.tr/tr/yayin/detay/1219932
https://hdl.handle.net/20.500.12450/4053

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: