Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGonca Dede
dc.contributor.authorMustafa Özcanlı
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:52Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:52Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1019-1011
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFNE9ERTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/386
dc.description.abstractBu çalışmada, şehirlerarası otobüslerde farklı koltuk yapı dizaynlarının ağırlık azaltma potansiyeli değerlendirilmiştir. Yolcu koltukları bilgisayar destekli yazılım modeli olarak tasarlanmıştır. FMVSS ve APTA standartları testlerini simüle etmek için sonlu elemanlar yöntemi kullanılmıştır. Koltuk dizaynlarını doğrulamak için, sonlu elemanlar analiz metodu ile yapılan test simülasyonları sonucunda elde edilen toplam deformasyon ve maksimum stres değerleri incelenmiştir. Çalışma sonuçları koltuklarda çelik yerine alüminyum alaşım kullanmanın %50 ağırlık azalışı sağlayacağını göstermiştir. Bu ağırlık azalışı araç ömrü süresince CO2 emisyonlarını azaltabilir ve yakıt verimliği de sağlayabilir.en_US
dc.description.abstractIn this study, weight reduction potential of different seat construction designs has been evaluated for intercity bus. The passenger seats were designed as CAD model. Finite element method was used to simulate the tests of FMVSS and APTA standards. Total deformation and maximum stress parameters, which were obtained by test simulations in FEA software, were analyzed to verify seat designs. This study results show that using aluminum alloy for seat design instead of St-37 steel provide 50% weight reductions for seat design. This weight reduction can reduce CO2 emissions and also provide fuel efficiency over the vehicle"s operating life.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMimarlıken_US
dc.subjectMühendisliken_US
dc.subjectOrtak Disiplinleren_US
dc.titleWeight Reduction of Intercity Bus by Different Seat Construction Design in Compliance with APTA and FMVSS Standardsen_US
dc.title.alternativeŞehirlerarası Otobüslerde APTA ve FMVSS Standartları'na Uygun Farklı Koltuk Yapısı Dizaynları ile Ağırlık Azaltılmasıen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÇukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlik Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume31en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage243en_US
dc.identifier.endpage255en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster