• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Weight Reduction of Intercity Bus by Different Seat Construction Design in Compliance with APTA and FMVSS Standards

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2016

Yazar

Gonca Dede
Mustafa Özcanlı

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmada, şehirlerarası otobüslerde farklı koltuk yapı dizaynlarının ağırlık azaltma potansiyeli değerlendirilmiştir. Yolcu koltukları bilgisayar destekli yazılım modeli olarak tasarlanmıştır. FMVSS ve APTA standartları testlerini simüle etmek için sonlu elemanlar yöntemi kullanılmıştır. Koltuk dizaynlarını doğrulamak için, sonlu elemanlar analiz metodu ile yapılan test simülasyonları sonucunda elde edilen toplam deformasyon ve maksimum stres değerleri incelenmiştir. Çalışma sonuçları koltuklarda çelik yerine alüminyum alaşım kullanmanın %50 ağırlık azalışı sağlayacağını göstermiştir. Bu ağırlık azalışı araç ömrü süresince CO2 emisyonlarını azaltabilir ve yakıt verimliği de sağlayabilir.
 
In this study, weight reduction potential of different seat construction designs has been evaluated for intercity bus. The passenger seats were designed as CAD model. Finite element method was used to simulate the tests of FMVSS and APTA standards. Total deformation and maximum stress parameters, which were obtained by test simulations in FEA software, were analyzed to verify seat designs. This study results show that using aluminum alloy for seat design instead of St-37 steel provide 50% weight reductions for seat design. This weight reduction can reduce CO2 emissions and also provide fuel efficiency over the vehicle"s operating life.
 

Kaynak

Çukurova Üniversitesi Mühendislik-Mimarlik Fakültesi Dergisi

Cilt

31

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFNE9ERTJOZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/386

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: