Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKılınç, Mustafa
dc.contributor.authorArslan, Fatma
dc.date.accessioned2025-03-28T06:29:13Z
dc.date.available2025-03-28T06:29:13Z
dc.date.issued2022
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUS5th48gtdLSPPpkav8toZQGdQsvI5yMLoiaw3U1EvLd
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3777
dc.description.abstractBu araştırmada, Türkiye'de çocuk üniversitelerinde 21. yüzyıl becerileri kapsamında, sosyal bilgiler tarih, ekonomi, hukuk, felsefe, coğrafya ve medya okuryazarlığı konularının, sosyal bilgiler öğretim programında (2018) yer alan beceriler ve değerler açısından öğretme durumlarını araştırmak amaçlanmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yönteminin veri toplama araçlarından doküman analizi kullanılmıştır. Çalışmada ilk olarak 21. yüzyıl becerileri tanıtılmış ve önemi vurgulanmıştır. Çalışmanın diğer boyutunu oluşturan Dünyada ve Türkiye'deki çocuk üniversiteleri hakkında bilgi verilmiştir. Türkiye'deki çocuk üniversitelerinde Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı kapsamında yer alan tarih, ekonomi, hukuk, felsefe, coğrafya ve medya okuryazarlığı konularında yapılan çalışmalar araştırılmıştır. Bu kapsamda okul dışı eğitim ortamlarından biri de olan çocuk üniversitelerinde 21. yüzyıl becerileri bağlamında Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında yer alan beceri ve değerleri öğretme durumları ile ilgili değerlendirmeler yapılmış ve önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractIn this research, it is aimed to investigate the teaching status of Social Studies history, economy, law, philosophy, geography, and media literacy in terms of skills and values included in the social studies curriculum (2018) in children's universities in Turkey within the scope of 21st century skills. In this study, document analysis, one of the data collection tools of the qualitative research method, was used. In the study, firstly, 21st century skills were introduced, and their importance was emphasized. Information about children's universities in the world and in Turkey, which is the other dimension of the study, is given. Studies on history, economy, law, philosophy, geography, and media literacy, which are included in the Social Studies Course curriculum in children's universities in Turkey, have been researched. In this context, evaluations and suggestions were made regarding the teaching of skills and values in the Social Studies Course curriculum in the context of 21st century skills in Children's Universities, which is one of the out-of-school education environments.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürkiye'de çocuk üniversitelerinde 21. yüzyıl becerileri bağlamında sosyal bilgiler öğretim programındaki (2018) beceri ve değerlerin öğretilmesi üzerine bir incelemeen_US
dc.title.alternativeA review on teaching the skills and values in the social studies curriculum (2018) in the context of 21st century skills in children's universities in Turkeyen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentSosyal Bilimler Enstitüsü, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage77en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid771414en_US
dc.institutionauthorArslan, Fatma
dc.snmzKA_TEZ_20250328


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster