• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Türkiye'de çocuk üniversitelerinde 21. yüzyıl becerileri bağlamında sosyal bilgiler öğretim programındaki (2018) beceri ve değerlerin öğretilmesi üzerine bir inceleme

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Arslan, Fatma

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmada, Türkiye'de çocuk üniversitelerinde 21. yüzyıl becerileri kapsamında, sosyal bilgiler tarih, ekonomi, hukuk, felsefe, coğrafya ve medya okuryazarlığı konularının, sosyal bilgiler öğretim programında (2018) yer alan beceriler ve değerler açısından öğretme durumlarını araştırmak amaçlanmıştır. Bu çalışmada nitel araştırma yönteminin veri toplama araçlarından doküman analizi kullanılmıştır. Çalışmada ilk olarak 21. yüzyıl becerileri tanıtılmış ve önemi vurgulanmıştır. Çalışmanın diğer boyutunu oluşturan Dünyada ve Türkiye'deki çocuk üniversiteleri hakkında bilgi verilmiştir. Türkiye'deki çocuk üniversitelerinde Sosyal Bilgiler dersi öğretim programı kapsamında yer alan tarih, ekonomi, hukuk, felsefe, coğrafya ve medya okuryazarlığı konularında yapılan çalışmalar araştırılmıştır. Bu kapsamda okul dışı eğitim ortamlarından biri de olan çocuk üniversitelerinde 21. yüzyıl becerileri bağlamında Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında yer alan beceri ve değerleri öğretme durumları ile ilgili değerlendirmeler yapılmış ve önerilerde bulunulmuştur.
 
In this research, it is aimed to investigate the teaching status of Social Studies history, economy, law, philosophy, geography, and media literacy in terms of skills and values included in the social studies curriculum (2018) in children's universities in Turkey within the scope of 21st century skills. In this study, document analysis, one of the data collection tools of the qualitative research method, was used. In the study, firstly, 21st century skills were introduced, and their importance was emphasized. Information about children's universities in the world and in Turkey, which is the other dimension of the study, is given. Studies on history, economy, law, philosophy, geography, and media literacy, which are included in the Social Studies Course curriculum in children's universities in Turkey, have been researched. In this context, evaluations and suggestions were made regarding the teaching of skills and values in the Social Studies Course curriculum in the context of 21st century skills in Children's Universities, which is one of the out-of-school education environments.
 

Bağlantı

https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=kIrIdtdJ31bRgjb6fHvMUS5th48gtdLSPPpkav8toZQGdQsvI5yMLoiaw3U1EvLd
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3777

Koleksiyonlar

  • Tez Koleksiyonu [318]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: