Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakır, Ayşe
dc.contributor.authorKurt, Murat
dc.date.accessioned2024-03-12T19:39:24Z
dc.date.available2024-03-12T19:39:24Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1301-6229
dc.identifier.issn2148-0710
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/463399
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3508
dc.description.abstractÇalışmada, Millî Eğitim Bakanlığı 2018 fen bilimleri dersi ilkokul 3. sınıf öğretimprogramında yer alan canlılar ve yaşam ünitesindeki duyu organları ve görevleri/beşduyumuz konusunun öğretimini gerçekleştirmek için eğitsel bir oyun etkinliği tasarlan mıştır. İlkokul düzeyinde eğitsel oyunlar yoluyla beş duyumuz konusunun öğretimine iliş kin sınıf öğretmenlerinin tasarlanan oyun hakkındaki görüşlerini belirlemek ve öğrenmeyöntemi olarak oyunu kullanma durumları ile oyunla öğretim yöntemine bakış açılarınıntespit etmek amacıyla yapılan bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim/fe nomenoloji yöntemi ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel veri toplama tekniklerinden yarıyapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belir lenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Budoğrultuda çalışma grubunu devlet ilkokullarında 3. sınıf fen bilimleri dersi beş duyumuzkonusunun öğretimini yapmış olan 10 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın ve rileri 30.06.2020-10.07.2020 tarihleri arasında elde edilmiş ve veriler içerik analizinetabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda; sınıf öğretmenlerinin büyük bir ço ğunluğunun oyun yöntemini derslerinde uyguladıkları, oyun yönteminin kalıcı öğrenmesağladığı ve öğrencilerin derslere aktif katılım oranlarını arttırdığı görüşünde olduklarıbelirlenmiştir. Öğretmenlerin eğitsel oyunlar hakkındaki genel düşüncelerinin belirlen-mesine ek olarak; öğretmenler kendilerini oyunu bir öğretim yöntemi olarak kullanmakonusunda yeterli seviyede görmelerine rağmen, bu konuda hizmet öncesi ve hizmet içieğitimler ile desteklenmeleri gerektiği sonucuna ulaşılarak eğitsel oyunların kazandırıl ması hedeflenen kazanımları karşılar nitelikte olması gerektiği yönünde bir öneri sunul muştur.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofEKEV AKADEMİ DERGİSİen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEĞİTSEL OYUNLARLA BEŞ DUYUMUZ KONUSUNUNÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİNİNCELENMESİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue86en_US
dc.identifier.startpage113en_US
dc.identifier.endpage148en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid463399en_US
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Sınıf Eğitimi, Temel Eğitim Bölümü, Sınıf Eğitimi Ana Bilim Dalı, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster