• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

EĞİTSEL OYUNLARLA BEŞ DUYUMUZ KONUSUNUNÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİNİNCELENMESİ

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Çakır, Ayşe
Kurt, Murat

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Çalışmada, Millî Eğitim Bakanlığı 2018 fen bilimleri dersi ilkokul 3. sınıf öğretimprogramında yer alan canlılar ve yaşam ünitesindeki duyu organları ve görevleri/beşduyumuz konusunun öğretimini gerçekleştirmek için eğitsel bir oyun etkinliği tasarlan mıştır. İlkokul düzeyinde eğitsel oyunlar yoluyla beş duyumuz konusunun öğretimine iliş kin sınıf öğretmenlerinin tasarlanan oyun hakkındaki görüşlerini belirlemek ve öğrenmeyöntemi olarak oyunu kullanma durumları ile oyunla öğretim yöntemine bakış açılarınıntespit etmek amacıyla yapılan bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim/fe nomenoloji yöntemi ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel veri toplama tekniklerinden yarıyapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belir lenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Budoğrultuda çalışma grubunu devlet ilkokullarında 3. sınıf fen bilimleri dersi beş duyumuzkonusunun öğretimini yapmış olan 10 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın ve rileri 30.06.2020-10.07.2020 tarihleri arasında elde edilmiş ve veriler içerik analizinetabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda; sınıf öğretmenlerinin büyük bir ço ğunluğunun oyun yöntemini derslerinde uyguladıkları, oyun yönteminin kalıcı öğrenmesağladığı ve öğrencilerin derslere aktif katılım oranlarını arttırdığı görüşünde olduklarıbelirlenmiştir. Öğretmenlerin eğitsel oyunlar hakkındaki genel düşüncelerinin belirlen-mesine ek olarak; öğretmenler kendilerini oyunu bir öğretim yöntemi olarak kullanmakonusunda yeterli seviyede görmelerine rağmen, bu konuda hizmet öncesi ve hizmet içieğitimler ile desteklenmeleri gerektiği sonucuna ulaşılarak eğitsel oyunların kazandırıl ması hedeflenen kazanımları karşılar nitelikte olması gerektiği yönünde bir öneri sunul muştur.

Cilt

0

Sayı

86

Bağlantı

https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/463399
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3508

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: