EĞİTSEL OYUNLARLA BEŞ DUYUMUZ KONUSUNUNÖĞRETİMİNE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNİNİNCELENMESİ
Özet
Çalışmada, Millî Eğitim Bakanlığı 2018 fen bilimleri dersi ilkokul 3. sınıf öğretimprogramında yer alan canlılar ve yaşam ünitesindeki duyu organları ve görevleri/beşduyumuz konusunun öğretimini gerçekleştirmek için eğitsel bir oyun etkinliği tasarlan mıştır. İlkokul düzeyinde eğitsel oyunlar yoluyla beş duyumuz konusunun öğretimine iliş kin sınıf öğretmenlerinin tasarlanan oyun hakkındaki görüşlerini belirlemek ve öğrenmeyöntemi olarak oyunu kullanma durumları ile oyunla öğretim yöntemine bakış açılarınıntespit etmek amacıyla yapılan bu çalışma, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim/fe nomenoloji yöntemi ile yürütülmüştür. Çalışmada nitel veri toplama tekniklerinden yarıyapılandırılmış görüşme tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunun belir lenmesinde amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme tekniği kullanılmıştır. Budoğrultuda çalışma grubunu devlet ilkokullarında 3. sınıf fen bilimleri dersi beş duyumuzkonusunun öğretimini yapmış olan 10 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmanın ve rileri 30.06.2020-10.07.2020 tarihleri arasında elde edilmiş ve veriler içerik analizinetabi tutulmuştur. Elde edilen bulgular doğrultusunda; sınıf öğretmenlerinin büyük bir ço ğunluğunun oyun yöntemini derslerinde uyguladıkları, oyun yönteminin kalıcı öğrenmesağladığı ve öğrencilerin derslere aktif katılım oranlarını arttırdığı görüşünde olduklarıbelirlenmiştir. Öğretmenlerin eğitsel oyunlar hakkındaki genel düşüncelerinin belirlen-mesine ek olarak; öğretmenler kendilerini oyunu bir öğretim yöntemi olarak kullanmakonusunda yeterli seviyede görmelerine rağmen, bu konuda hizmet öncesi ve hizmet içieğitimler ile desteklenmeleri gerektiği sonucuna ulaşılarak eğitsel oyunların kazandırıl ması hedeflenen kazanımları karşılar nitelikte olması gerektiği yönünde bir öneri sunul muştur.