• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sanat ve Mekân Tasarımında Biçim ve Anlam Bağlamında Tipografi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Kırca, Mustafa
Uluçay, Nilay Özsavaş

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Tipografi sözel ifadenin görsel kodlarını oluşturmuş ve zaman içinde evrilerek kendi alanında bugünkü haline ulaşmıştır. Ayrıca tipografi sadece grafik alanı ile sınırlı kalmayarak sanat ve tasarım alanlarında eserin bir ögesi olarak yerini aldığı görülmektedir. Özellikle çağdaş sanatta ifade aracı olarak tipografinin kullanımı, kavramsal sanatta sanatçının mesajı iletme biçimi olarak yer almaktadır. Diğer sanat ve tasarım alanlarında da tipografi ve yazının eserin bir parçası hatta bazen kendisini oluşturduğu görülmekte ve bunun sonucu olarak tipografinin sanat ve tasarım alanlarıyla olan ilişkisi ve birbirleri ile olan etkileşimi bu çalışma kapsamında incelenmektedir. Çalışmanın amacı, tipografinin sanat ve tasarım disiplinleri içindeki kullanıma bağlı olarak ortaya çıkan sonuçların irdelenmesidir ve çalışmanın kapsamı özellikle mekân tasarımında benzer kullanımları ile sınırlı tutulmuştur. Böylece mekânın çağdaş sanattaki yeni rolü ile tipografi ilişkisini karşılıklı incelemek hedeflenmiştir. Yöntem olarak, betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Konu ile ilgili literatür taraması yapılarak, veriler nitel analiz yöntemiyle örnekler üzerinden değerlendirilmiştir. Tipografinin sanat ve tasarımda bir öge olmasının yanı sıra, kavram olarak nasıl yer aldığı araştırılmış, bu disiplinler içerisindeki dönüşümü gözlemlenerek elde edilen bulgular karşılaştırılmıştır. Ortaya çıkan sonuçla tipografinin bu alanlardaki kullanımlarında anlamlı benzerlikler bulunduğu görülmüştür. Birbirlerinden bağımsız düşünülemeyen sanat ve tasarım alanları içinde tipografinin eserin kendisine dönüşen yapısının algı ve anlam ilişkisi içinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Cilt

17

Sayı

6

Bağlantı

https://doi.org/10.7827/TurkishStudies.63781
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1172839
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3444

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: