Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSevilay Karamustafaoğu
dc.contributor.authorAyşegül Celep Havuz
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:43Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:43Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn2148-7456
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVMk5UTTNOdz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/340
dc.description.abstractBu çalışmada, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Programı 2. sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarına Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları I dersinde kimya deneylerine yönelik araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme destekli laboratuvar etkinlikleri geliştirilerek; geliştirilen bu etkinliklerin öğretmen adaylarının araştırma ve sorgulama becerileri üzerindeki etkililiğinin araştırılması amaçlanmaktadır. Çalışma Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programı'nda öğrenim gören rastgele seçilmiş deney (N=29) ve kontrol (N=29) grubunun bulunduğu 2. sınıf öğretmen adayları ile yarı deneysel araştırma yöntemiyle yürütülmüştür. Araştırma kapsamında uygulamaya başlamadan önce ve uygulama sonrasında 'AraştırmaSorgulamaya Dayalı Fen Öğretimi Ölçeği', 'Fen'e Yönelik Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Becerileri Algısı Ölçeği uygulanmıştır. Uygulamalar sonucu elde edilen veriler uygun bir istatistikî bir programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda öğretmen adaylarının araştırma- sorgulamaya dayalı fen öğretimi ile ilgili aralarında deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucu çıkmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the effectiveness of the inquiry based learning on the skills of the prospective teachers for the laboratory applications I course activities related to the developed chemistry experiments using semi-experimental method which is one of the experimental methods. This study was carried out with the students chosen randomly experimental (n=29) and control (n=29) attending to the 2nd grade of Class Teacher Department of Amasya Education Faculty. At the beginning and the end of the research, the scales 'Science education inquiry based learning scale' and 'Inquiry based learning skills perception scale towards science' were used. The obtained data was analyzed by using SPSS 18.00 packet program. At the end of the research, there is a meaningful difference in favor of the experimental group related to the inquiry based learning science education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleAraştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenme ve Etkililiğien_US
dc.title.alternativeInquiry Based Learning and Its Effectivenessen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalInternational Journal of Assessment Tools in Educationen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage40en_US
dc.identifier.endpage54en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster