Araştırma Sorgulamaya Dayalı Öğrenme ve Etkililiği
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmada, İlköğretim Sınıf Öğretmenliği Programı 2. sınıfta öğrenim gören öğretmen adaylarına Fen Bilgisi Laboratuvar Uygulamaları I dersinde kimya deneylerine yönelik araştırma-sorgulamaya dayalı öğrenme destekli laboratuvar etkinlikleri geliştirilerek; geliştirilen bu etkinliklerin öğretmen adaylarının araştırma ve sorgulama becerileri üzerindeki etkililiğinin araştırılması amaçlanmaktadır. Çalışma Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sınıf Öğretmenliği Programı'nda öğrenim gören rastgele seçilmiş deney (N=29) ve kontrol (N=29) grubunun bulunduğu 2. sınıf öğretmen adayları ile yarı deneysel araştırma yöntemiyle yürütülmüştür. Araştırma kapsamında uygulamaya başlamadan önce ve uygulama sonrasında 'AraştırmaSorgulamaya Dayalı Fen Öğretimi Ölçeği', 'Fen'e Yönelik Araştırma-Sorgulamaya Dayalı Öğrenme Becerileri Algısı Ölçeği uygulanmıştır. Uygulamalar sonucu elde edilen veriler uygun bir istatistikî bir programıyla analiz edilmiştir. Araştırmanın sonunda öğretmen adaylarının araştırma- sorgulamaya dayalı fen öğretimi ile ilgili aralarında deney grubunun lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucu çıkmıştır. The aim of this study is to investigate the effectiveness of the inquiry based learning on the skills of the prospective teachers for the laboratory applications I course activities related to the developed chemistry experiments using semi-experimental method which is one of the experimental methods. This study was carried out with the students chosen randomly experimental (n=29) and control (n=29) attending to the 2nd grade of Class Teacher Department of Amasya Education Faculty. At the beginning and the end of the research, the scales 'Science education inquiry based learning scale' and 'Inquiry based learning skills perception scale towards science' were used. The obtained data was analyzed by using SPSS 18.00 packet program. At the end of the research, there is a meaningful difference in favor of the experimental group related to the inquiry based learning science education.
Source
International Journal of Assessment Tools in EducationVolume
3Issue
1URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpVMk5UTTNOdz09https://hdl.handle.net/20.500.12450/340