Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorKurt, Murat
dc.contributor.authorYılmaz, Muhammet
dc.contributor.authorKorkmaz, Özgen
dc.date.accessioned2024-03-12T19:39:04Z
dc.date.available2024-03-12T19:39:04Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1302-5147
dc.identifier.issn2602-2850
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53444/deubefd.1252378
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1182322
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3407
dc.description.abstractYaratıcı dramanın temel bileşenleri lider, mekân, katılımcılar ve konu olarak ifade edilmektedir. Bu araştırmanın amacı, yaratıcı drama yöntemi temel bileşenlerinin sınıf öğretmenleri görüşlerine göre incelenmesi olarak belirlenmiştir. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde yürütülen bu araştırma olgubilim deseni ile tasarlanmıştır. On yedi sınıf öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sonrası elde edilen ham veriler betimleyici bakış açısına göre analiz edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama ile ilişkilendirdikleri kavramlar anlam içeriklerine göre; görsel sanatlar, yaşamı yansıtma ve kişisel gelişim olarak üç kategoride ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemini kullanım amaçları; akademik gelişim, motivasyon sağlama ve sosyal ve psikolojik gelişim olmak üzere üç kategoride toplanmıştır. Öğretmenlerin yaratıcı drama yönteminin avantajlarına yönelik görüşleri; öğretim, iletişim ve sosyal etkileşim ve kişisel gelişim olmak üzere üç kategoride gruplanmıştır. Yaratıcı drama lideri olan sınıf öğretmenlerinin yaşadığı bazı güçlükler ve bu güçlükleri aşmak için çözüm önerileri otaya konmuştur. Genel olarak öğrencilerin yaratıcı drama çalışmaları içerisinde olmak istediği ve bu çalışmalarda keyif aldıkları yönünde öğretmen görüşlerine ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; müfredata yaratıcı drama dersi eklenmesi ve yaratıcı drama konusunda öğretmen yeterliliklerinin artırılması şeklinde bazı öneriler geliştirilmiştir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofBuca Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleYaratıcı Drama Yöntemi Bileşenlerine Yönelik Sınıf Öğretmeni Görüşlerien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.issue56en_US
dc.identifier.startpage729en_US
dc.identifier.endpage757en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1182322en_US
dc.identifier.doi10.53444/deubefd.1252378
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster