dc.contributor.author | Kurt, Murat | |
dc.contributor.author | Yılmaz, Muhammet | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Özgen | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:39:04Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:39:04Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | 1302-5147 | |
dc.identifier.issn | 2602-2850 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.53444/deubefd.1252378 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1182322 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3407 | |
dc.description.abstract | Yaratıcı dramanın temel bileşenleri lider, mekân, katılımcılar ve konu olarak ifade edilmektedir. Bu araştırmanın amacı, yaratıcı drama yöntemi temel bileşenlerinin sınıf öğretmenleri görüşlerine göre incelenmesi olarak belirlenmiştir. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde yürütülen bu araştırma olgubilim deseni ile tasarlanmıştır. On yedi sınıf öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sonrası elde edilen ham veriler betimleyici bakış açısına göre analiz edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama ile ilişkilendirdikleri kavramlar anlam içeriklerine göre; görsel sanatlar, yaşamı yansıtma ve kişisel gelişim olarak üç kategoride ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemini kullanım amaçları; akademik gelişim, motivasyon sağlama ve sosyal ve psikolojik gelişim olmak üzere üç kategoride toplanmıştır. Öğretmenlerin yaratıcı drama yönteminin avantajlarına yönelik görüşleri; öğretim, iletişim ve sosyal etkileşim ve kişisel gelişim olmak üzere üç kategoride gruplanmıştır. Yaratıcı drama lideri olan sınıf öğretmenlerinin yaşadığı bazı güçlükler ve bu güçlükleri aşmak için çözüm önerileri otaya konmuştur. Genel olarak öğrencilerin yaratıcı drama çalışmaları içerisinde olmak istediği ve bu çalışmalarda keyif aldıkları yönünde öğretmen görüşlerine ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; müfredata yaratıcı drama dersi eklenmesi ve yaratıcı drama konusunda öğretmen yeterliliklerinin artırılması şeklinde bazı öneriler geliştirilmiştir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Buca Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Yaratıcı Drama Yöntemi Bileşenlerine Yönelik Sınıf Öğretmeni Görüşleri | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.issue | 56 | en_US |
dc.identifier.startpage | 729 | en_US |
dc.identifier.endpage | 757 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1182322 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.53444/deubefd.1252378 | |
dc.department-temp | Amasya Üniversitesi, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Amasya, Türkiye | en_US |