• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yaratıcı Drama Yöntemi Bileşenlerine Yönelik Sınıf Öğretmeni Görüşleri

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Kurt, Murat
Yılmaz, Muhammet
Korkmaz, Özgen

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Yaratıcı dramanın temel bileşenleri lider, mekân, katılımcılar ve konu olarak ifade edilmektedir. Bu araştırmanın amacı, yaratıcı drama yöntemi temel bileşenlerinin sınıf öğretmenleri görüşlerine göre incelenmesi olarak belirlenmiştir. Nitel araştırma yaklaşımı çerçevesinde yürütülen bu araştırma olgubilim deseni ile tasarlanmıştır. On yedi sınıf öğretmeni araştırmanın çalışma grubunu oluşturmuştur. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formu ile yüz yüze görüşmeler gerçekleştirilmiştir. Görüşmeler sonrası elde edilen ham veriler betimleyici bakış açısına göre analiz edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama ile ilişkilendirdikleri kavramlar anlam içeriklerine göre; görsel sanatlar, yaşamı yansıtma ve kişisel gelişim olarak üç kategoride ortaya çıkmıştır. Sınıf öğretmenlerinin yaratıcı drama yöntemini kullanım amaçları; akademik gelişim, motivasyon sağlama ve sosyal ve psikolojik gelişim olmak üzere üç kategoride toplanmıştır. Öğretmenlerin yaratıcı drama yönteminin avantajlarına yönelik görüşleri; öğretim, iletişim ve sosyal etkileşim ve kişisel gelişim olmak üzere üç kategoride gruplanmıştır. Yaratıcı drama lideri olan sınıf öğretmenlerinin yaşadığı bazı güçlükler ve bu güçlükleri aşmak için çözüm önerileri otaya konmuştur. Genel olarak öğrencilerin yaratıcı drama çalışmaları içerisinde olmak istediği ve bu çalışmalarda keyif aldıkları yönünde öğretmen görüşlerine ulaşılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre; müfredata yaratıcı drama dersi eklenmesi ve yaratıcı drama konusunda öğretmen yeterliliklerinin artırılması şeklinde bazı öneriler geliştirilmiştir.

Sayı

56

Bağlantı

https://doi.org/10.53444/deubefd.1252378
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1182322
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3407

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: