dc.contributor.author | Bölükbaş, Ferdağ | |
dc.contributor.author | Uysal, Neşe | |
dc.contributor.author | Sağlam, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:39:03Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:39:03Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 1308-092X | |
dc.identifier.issn | 2146-8893 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.5336/nurses.2020-80115 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/491164 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3402 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu araştırmanın amacı, mobil destekli uygulama ve simülasyon yöntemlerini kullanarak yapılan öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin bilgi testi puanlarına ve öğrenme yaklaşımlarına etkisini belirlemektir. Gereç ve Yöntemler: Araştırmada, yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma örneklemini oluşturan 70 öğrenci simülasyon grubu (n=22), mobil uygulama grubu (n=24) ve kontrol grubu (n=24) olarak 3 gruba ayrılmıştır. Simülasyon grubundaki öğrencilerle, şoktaki hasta bakımına ilişkin simülasyon senaryosu gerçekleştirilmiş olup, mobil uygulama grubundaki öğrencilerin telefonlarına şok konusuna ilişkin hazırlanan içerik aktarılmıştır. Kontrol grubu öğrencileri yalnızca teorik derse katılmıştır. Araştırma verileri, tanıtıcı özellikler formu, bilgi testi ve öğrenme yaklaşımları ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Şoktaki hasta bakımına ilişkin bilgi testi puanlarının simülasyon ve mobil uygulama grubunda kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu; simülasyon grubu bilgi puanlarının ise mobil uygulama grubundan anlamlı şekilde daha yüksek olduğu saptandı (p<0,05). Simülasyon, mobil uygulama ve kontrol grupları arasında derin yaklaşım ve yüzeysel yaklaşım öğrenme boyutları açısından anlamlı farklılık olmadığı belirlendi (p>0,05). Sonuç: Simülasyonla öğrenme ve mobil teknolojilerin kullanımı öğrenme üzerinde olumlu etkiye sahiptir. Hemşirelik eğitiminde, yenilikçi öğrenme yaklaşımlarının kullanılması önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Türkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | İki Farklı Öğrenme Ortamının Hemşirelik Öğrencilerinin Bilgi Düzeylerine ve Öğrenme Yaklaşımlarına Etkisi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 661 | en_US |
dc.identifier.endpage | 666 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 491164 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.5336/nurses.2020-80115 | |
dc.department-temp | Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Hemovijilans Bölümü, Ankara, TÜRKİYE Amasya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, İç Hastalıkları Hemşireliği Ana Bilim Dalı, Amasya, TÜRKİYE Amasya Üniversitesi Merzifon Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Mühendisliği Bilgisayar Teknolojileri Bölümü, Amasya, TÜRKİYE | en_US |