Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBölükbaş, Ferdağ
dc.contributor.authorUysal, Neşe
dc.contributor.authorSağlam, Ahmet
dc.date.accessioned2024-03-12T19:39:03Z
dc.date.available2024-03-12T19:39:03Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1308-092X
dc.identifier.issn2146-8893
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.5336/nurses.2020-80115
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/491164
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3402
dc.description.abstractAmaç: Bu araştırmanın amacı, mobil destekli uygulama ve simülasyon yöntemlerini kullanarak yapılan öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin bilgi testi puanlarına ve öğrenme yaklaşımlarına etkisini belirlemektir. Gereç ve Yöntemler: Araştırmada, yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma örneklemini oluşturan 70 öğrenci simülasyon grubu (n=22), mobil uygulama grubu (n=24) ve kontrol grubu (n=24) olarak 3 gruba ayrılmıştır. Simülasyon grubundaki öğrencilerle, şoktaki hasta bakımına ilişkin simülasyon senaryosu gerçekleştirilmiş olup, mobil uygulama grubundaki öğrencilerin telefonlarına şok konusuna ilişkin hazırlanan içerik aktarılmıştır. Kontrol grubu öğrencileri yalnızca teorik derse katılmıştır. Araştırma verileri, tanıtıcı özellikler formu, bilgi testi ve öğrenme yaklaşımları ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Şoktaki hasta bakımına ilişkin bilgi testi puanlarının simülasyon ve mobil uygulama grubunda kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu; simülasyon grubu bilgi puanlarının ise mobil uygulama grubundan anlamlı şekilde daha yüksek olduğu saptandı (p<0,05). Simülasyon, mobil uygulama ve kontrol grupları arasında derin yaklaşım ve yüzeysel yaklaşım öğrenme boyutları açısından anlamlı farklılık olmadığı belirlendi (p>0,05). Sonuç: Simülasyonla öğrenme ve mobil teknolojilerin kullanımı öğrenme üzerinde olumlu etkiye sahiptir. Hemşirelik eğitiminde, yenilikçi öğrenme yaklaşımlarının kullanılması önerilmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTürkiye Klinikleri Hemşirelik Bilimleri Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleİki Farklı Öğrenme Ortamının Hemşirelik Öğrencilerinin Bilgi Düzeylerine ve Öğrenme Yaklaşımlarına Etkisien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage661en_US
dc.identifier.endpage666en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid491164en_US
dc.identifier.doi10.5336/nurses.2020-80115
dc.department-tempSağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Eğitim ve Araştırma Hastanesi, Hemovijilans Bölümü, Ankara, TÜRKİYE Amasya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi, Hemşirelik Bölümü, İç Hastalıkları Hemşireliği Ana Bilim Dalı, Amasya, TÜRKİYE Amasya Üniversitesi Merzifon Meslek Yüksekokulu, Bilgisayar Mühendisliği Bilgisayar Teknolojileri Bölümü, Amasya, TÜRKİYEen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster