• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İki Farklı Öğrenme Ortamının Hemşirelik Öğrencilerinin Bilgi Düzeylerine ve Öğrenme Yaklaşımlarına Etkisi

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Bölükbaş, Ferdağ
Uysal, Neşe
Sağlam, Ahmet

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Amaç: Bu araştırmanın amacı, mobil destekli uygulama ve simülasyon yöntemlerini kullanarak yapılan öğrenme etkinliklerinin öğrencilerin bilgi testi puanlarına ve öğrenme yaklaşımlarına etkisini belirlemektir. Gereç ve Yöntemler: Araştırmada, yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırma örneklemini oluşturan 70 öğrenci simülasyon grubu (n=22), mobil uygulama grubu (n=24) ve kontrol grubu (n=24) olarak 3 gruba ayrılmıştır. Simülasyon grubundaki öğrencilerle, şoktaki hasta bakımına ilişkin simülasyon senaryosu gerçekleştirilmiş olup, mobil uygulama grubundaki öğrencilerin telefonlarına şok konusuna ilişkin hazırlanan içerik aktarılmıştır. Kontrol grubu öğrencileri yalnızca teorik derse katılmıştır. Araştırma verileri, tanıtıcı özellikler formu, bilgi testi ve öğrenme yaklaşımları ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Şoktaki hasta bakımına ilişkin bilgi testi puanlarının simülasyon ve mobil uygulama grubunda kontrol grubuna göre daha yüksek olduğu; simülasyon grubu bilgi puanlarının ise mobil uygulama grubundan anlamlı şekilde daha yüksek olduğu saptandı (p<0,05). Simülasyon, mobil uygulama ve kontrol grupları arasında derin yaklaşım ve yüzeysel yaklaşım öğrenme boyutları açısından anlamlı farklılık olmadığı belirlendi (p>0,05). Sonuç: Simülasyonla öğrenme ve mobil teknolojilerin kullanımı öğrenme üzerinde olumlu etkiye sahiptir. Hemşirelik eğitiminde, yenilikçi öğrenme yaklaşımlarının kullanılması önerilmektedir.

Cilt

13

Sayı

3

Bağlantı

https://doi.org/10.5336/nurses.2020-80115
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/491164
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3402

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: