AKADEMİK DERGİLERDE YAYINLANAN DİN EĞİTİMİ KONULU MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ (1925-2020)
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Akademik dergilerde yayınlanan din eğitimi konulu makalelerin analizinin yapıldığı bu çalışma, 1925-2020 yılları arasını kapsamaktadır. Söz konusu tarih aralığında yayınlanan 2081 makale tespit edilmiştir. Bu makaleler, 60 ilahiyat fakültesi/İslami ilimler fakültesi dergisiyle birlikte sosyal bilimler alanında yayın yapan diğer 144 dergide yer almaktadır. Araştırma içerik analizi/doküman incelemesine dayalı bibliyometrik bir analiz çalışmasıdır. Verilerin sayısal analiz yoluyla yorumlandığı nitel türde bir çalışmadır. Çalışmada ulaşılan sonuçlardan bazıları şunlardır: Makale yayınları 2000’li yıllardan sonra önemli artışlar göstermiş özellikle de son iki yılda zirveye ulaşmıştır. Son beş yılın yıllık yayın ortalaması 125’tir. En çok din eğitimi makalesi yayının görüldüğü dergi 172 makaleyle Diyanet İlmi Dergi’dir. Makalelerde kullanılan yöntemlerin %40’ı amprik %60’ı literatür incelemesine dayalıdır. Son yıllarda başta nitel çalışmalarda olmak üzere diğer amprik yöntemlerde de önemli artışlar olmuştur. Makalelerin konu ağı oldukça geniş olup en çok örgün din eğitimi alanında yoğunlaşmaktadır. Makalelerin %10’dan fazlasını ortak yazarlı çalışmalar oluşturmaktadır. Son yıllarda gelişme gösteren ortak yazarlı makaleler daha çok amprik yönteme dayalı çalışmalarda tercih edilmektedir. İki yazarlı makaleler bu türde çalışmaların çoğunluğunu teşkil etmektedir. Makalelerin önemli çoğunluğu din eğitimi akademisyenleri tarafından, bir kısmı ise ilahiyat ve diğer sosyal bilimlerin farklı alanında çalışan araştırmacılar tarafından yazılmıştır. Yabancı dilde yazım oranı artmış olsa da yeterli düzeyde değildir.
Volume
0Issue
12URI
https://doi.org/10.53112/tudear.980143https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/485174
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3397