Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGüneş, Adem
dc.date.accessioned2024-03-12T19:39:03Z
dc.date.available2024-03-12T19:39:03Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2149-9845
dc.identifier.issn2636-7807
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.53112/tudear.980143
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/485174
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3397
dc.description.abstractAkademik dergilerde yayınlanan din eğitimi konulu makalelerin analizinin yapıldığı bu çalışma, 1925-2020 yılları arasını kapsamaktadır. Söz konusu tarih aralığında yayınlanan 2081 makale tespit edilmiştir. Bu makaleler, 60 ilahiyat fakültesi/İslami ilimler fakültesi dergisiyle birlikte sosyal bilimler alanında yayın yapan diğer 144 dergide yer almaktadır. Araştırma içerik analizi/doküman incelemesine dayalı bibliyometrik bir analiz çalışmasıdır. Verilerin sayısal analiz yoluyla yorumlandığı nitel türde bir çalışmadır. Çalışmada ulaşılan sonuçlardan bazıları şunlardır: Makale yayınları 2000’li yıllardan sonra önemli artışlar göstermiş özellikle de son iki yılda zirveye ulaşmıştır. Son beş yılın yıllık yayın ortalaması 125’tir. En çok din eğitimi makalesi yayının görüldüğü dergi 172 makaleyle Diyanet İlmi Dergi’dir. Makalelerde kullanılan yöntemlerin %40’ı amprik %60’ı literatür incelemesine dayalıdır. Son yıllarda başta nitel çalışmalarda olmak üzere diğer amprik yöntemlerde de önemli artışlar olmuştur. Makalelerin konu ağı oldukça geniş olup en çok örgün din eğitimi alanında yoğunlaşmaktadır. Makalelerin %10’dan fazlasını ortak yazarlı çalışmalar oluşturmaktadır. Son yıllarda gelişme gösteren ortak yazarlı makaleler daha çok amprik yönteme dayalı çalışmalarda tercih edilmektedir. İki yazarlı makaleler bu türde çalışmaların çoğunluğunu teşkil etmektedir. Makalelerin önemli çoğunluğu din eğitimi akademisyenleri tarafından, bir kısmı ise ilahiyat ve diğer sosyal bilimlerin farklı alanında çalışan araştırmacılar tarafından yazılmıştır. Yabancı dilde yazım oranı artmış olsa da yeterli düzeyde değildir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTürkiye din eğitimi araştırmalarıen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAKADEMİK DERGİLERDE YAYINLANAN DİN EĞİTİMİ KONULU MAKALELERİN BİBLİYOMETRİK ANALİZİ (1925-2020)en_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue12en_US
dc.identifier.startpage199en_US
dc.identifier.endpage223en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid485174en_US
dc.identifier.doi10.53112/tudear.980143
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Din Eğitimi Anabilim Dalı, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster