dc.contributor.author | Uysal, Neşe | |
dc.contributor.author | Toprak, Filiz Ünal | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:53Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:53Z | |
dc.date.issued | 2021 | |
dc.identifier.issn | 2667-6052 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.38108/ouhcd.918377 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1153571 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3343 | |
dc.description.abstract | Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinde bilişsel esneklik ve stresin akademik başarı ile ilişkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı çalışma olarak yürütülen bu araştırmanın örneklemini iki üniversitenin hemşirelik bölümü 3. ve 4. sınıf düzeyindeki 212 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verileri online ortamda, Tanıtıcı Bilgi Formu, Hemşirelik Öğrencileri Algılanan Stres Ölçeği ve Bilişsel Esneklik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin ödevler ve iş yükünden kaynaklanan stres puan ortalamaları, öğretim elemanı ve hemşirelerden kaynaklanan stres puan ortalamaları ve toplam algılanan stres ölçeği puan ortalamalarının akademik başarı düzeylerine göre anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır. Bilişsel esneklik ölçeği puan ortalamalarının akademik başarı düzeylerine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğrencilerin ödevler ve iş yükünden kaynaklanan stres (r = -0.189; p = 0.006), ortamdan kaynaklanan stres (r = -0.176; p = 0.010), akranlar ve günlük yaşamdan kaynaklanan stres (r = -0.179; p = 0.019) puanları ile bilişsel esneklik ortalama puanları arasında negatif yönde ve anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin akademik başarı düzeylerinin stres ve bilişsel esneklik düzeylerinden etkilendiği saptanmıştır. Hemşirelik öğrencilerinin streslerini azaltmaya yönelik destekleyici bir öğrenme ortamı hazırlanması ve öğrenmeyi motive ederek akademik başarılarının desteklenmesi önerilmektedir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Ordu Üniversitesi Hemşirelik Çalışmaları Dergisi (Online) | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | Hemşirelik Öğrencilerinin Akademik Başarısı ile Stres ve Bilişsel Esneklik İlişkisinin Belirlenmesi | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 4 | en_US |
dc.identifier.issue | 2 | en_US |
dc.identifier.startpage | 248 | en_US |
dc.identifier.endpage | 254 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1153571 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.38108/ouhcd.918377 | |
dc.department-temp | Amasya Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Amasya, TÜRKİYE Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Bolu, TÜRKİYE | en_US |