• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Hemşirelik Öğrencilerinin Akademik Başarısı ile Stres ve Bilişsel Esneklik İlişkisinin Belirlenmesi

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2021

Author

Uysal, Neşe
Toprak, Filiz Ünal

Metadata

Show full item record

Abstract

Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinde bilişsel esneklik ve stresin akademik başarı ile ilişkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Yöntem: Tanımlayıcı çalışma olarak yürütülen bu araştırmanın örneklemini iki üniversitenin hemşirelik bölümü 3. ve 4. sınıf düzeyindeki 212 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma verileri online ortamda, Tanıtıcı Bilgi Formu, Hemşirelik Öğrencileri Algılanan Stres Ölçeği ve Bilişsel Esneklik Ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Bulgular: Hemşirelik öğrencilerinin ödevler ve iş yükünden kaynaklanan stres puan ortalamaları, öğretim elemanı ve hemşirelerden kaynaklanan stres puan ortalamaları ve toplam algılanan stres ölçeği puan ortalamalarının akademik başarı düzeylerine göre anlamlı farklılık gösterdiği saptanmıştır. Bilişsel esneklik ölçeği puan ortalamalarının akademik başarı düzeylerine göre anlamlı farklılık gösterdiği belirlenmiştir. Öğrencilerin ödevler ve iş yükünden kaynaklanan stres (r = -0.189; p = 0.006), ortamdan kaynaklanan stres (r = -0.176; p = 0.010), akranlar ve günlük yaşamdan kaynaklanan stres (r = -0.179; p = 0.019) puanları ile bilişsel esneklik ortalama puanları arasında negatif yönde ve anlamlı ilişki olduğu saptanmıştır. Sonuç: Hemşirelik öğrencilerinin akademik başarı düzeylerinin stres ve bilişsel esneklik düzeylerinden etkilendiği saptanmıştır. Hemşirelik öğrencilerinin streslerini azaltmaya yönelik destekleyici bir öğrenme ortamı hazırlanması ve öğrenmeyi motive ederek akademik başarılarının desteklenmesi önerilmektedir.

Volume

4

Issue

2

URI

https://doi.org/10.38108/ouhcd.918377
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1153571
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3343

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: