Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYaman, Tuğba
dc.contributor.authorAktaş, Veysi
dc.contributor.authorKara, İlyas
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:51Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:51Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn1302-5600
dc.identifier.issn2791-7657
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.37669/milliegitim.1167540
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1208257
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3332
dc.description.abstractBu araştırmada, Türkiye’de sığınmacı olarak yaşayan ve eğitimlerine Türkiye’deki okullarda devam etmekte olan öğrencilerin, topluma entegrasyonları hususunda Sosyal Bilgiler dersinin katkısının öğrenci görüşlerine göre incelenmesini amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemi ile yürütülmüş ve araştırma katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Katılımcılardan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler elde edilmiş ve bu verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Sosyal Bilgiler dersinin; sığınmacı öğrencilerin Türkçe dilini öğrenme, etkili kullanma ve Türkçelerini geliştirme konusunda onlara önemli katkılar sağladığı; Türk yaşam biçimini ve davranış kalıplarını, örf ve adetlerini, gelenek ve göreneklerini, daha genel anlamda Türk kültürünü öğrettiği görülmektedir. Sığınmacı öğrencilerin Türkiye’de birtakım sorunlar yaşadığı ancak bu sorunların çözümünde Sosyal Bilgiler dersinin yol gösterici olduğu; Sosyal Bilgiler dersi öğretmenlerinin ders anlatma şekli, öğretmenlerin tutum ve davranışları ile Sosyal Bilgiler ders kitabının içeriği ve bu dersin işleniş süreci gibi birtakım etmenlerin sığınmacı öğrencilerin Türk toplumuna entegrasyonu hususunda önemli katkılar sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMilli Eğitimen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSığınmacı Öğrencilerin Topluma Entegrasyonunda Sosyal Bilgiler Dersinin Katkısının Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesien_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume52en_US
dc.identifier.issue240en_US
dc.identifier.startpage2929en_US
dc.identifier.endpage2956en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1208257en_US
dc.identifier.doi10.37669/milliegitim.1167540
dc.department-tempMarmara Üniversitesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, İstanbul, Türkiye T.C. Millî Eğitim Bakanlığı, Türkiye Amasya Üniversitesi, Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Bölümü, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster