Sığınmacı Öğrencilerin Topluma Entegrasyonunda Sosyal Bilgiler Dersinin Katkısının Öğrenci Görüşlerine Göre İncelenmesi
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2023Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırmada, Türkiye’de sığınmacı olarak yaşayan ve eğitimlerine Türkiye’deki okullarda devam etmekte olan öğrencilerin, topluma entegrasyonları hususunda Sosyal Bilgiler dersinin katkısının öğrenci görüşlerine göre incelenmesini amaçlanmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemi ile yürütülmüş ve araştırma katılımcıları amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi ile belirlenmiştir. Katılımcılardan yarı yapılandırılmış görüşme formu ile veriler elde edilmiş ve bu verilerin çözümlenmesinde içerik analizi tekniği kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre Sosyal Bilgiler dersinin; sığınmacı öğrencilerin Türkçe dilini öğrenme, etkili kullanma ve Türkçelerini geliştirme konusunda onlara önemli katkılar sağladığı; Türk yaşam biçimini ve davranış kalıplarını, örf ve adetlerini, gelenek ve göreneklerini, daha genel anlamda Türk kültürünü öğrettiği görülmektedir. Sığınmacı öğrencilerin Türkiye’de birtakım sorunlar yaşadığı ancak bu sorunların çözümünde Sosyal Bilgiler dersinin yol gösterici olduğu; Sosyal Bilgiler dersi öğretmenlerinin ders anlatma şekli, öğretmenlerin tutum ve davranışları ile Sosyal Bilgiler ders kitabının içeriği ve bu dersin işleniş süreci gibi birtakım etmenlerin sığınmacı öğrencilerin Türk toplumuna entegrasyonu hususunda önemli katkılar sağladığı sonucuna ulaşılmıştır.
Volume
52Issue
240URI
https://doi.org/10.37669/milliegitim.1167540https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1208257
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3332