• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PROBİYOTİK ÜRÜNLER HAKKINDA BİLGİ DÜZEYİNİN VE TÜKETİM DURUMUNUN BELİRLENMESİ

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2017

Yazar

Merve Yurttaş
Aslı Yılmaz

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırma Amasya Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin probiyotik ürünler hakkında bilgi düzeyini ve tüketim durumunu belirlemek amacı ile yapılmıştır. Tanımlayıcı, kesitsel tipte olan bu araştırma hemşirelik ve ebelik bölümlerinde öğrenim gören 247 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin % 67’sine ulaşılmıştır. Veriler literatür bilgisi doğrultusunda hazırlanan anket formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler yüzdelik, sayılar, ortalama, standart sapma ile değerlendirilmiş verilerin analizinde ki-kare testi uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %86,6’sı (n:214) kız, %13,4’ü (n:33) erkektir. Öğrencilerin %61,5’i (n:152) probiyotik kavramını bildiğini, %38,5’i (n:95) ise bilmediğini ifade etmiştir. Probiyotik kavramını bildiğini ifade eden öğrencilerin % 39,5’i (n:60) probiyotiklerin içeriği, etkisi ve probiyotik kaynağı ürünler ile ilgili sorulara yanıt verirken, % 60,5’i (n:92) ilgili soruların yanıtlarını bilmediğini belirtmiştir. Öğrencilerin %71,7’si (n:43) probiyotik kaynağı ürünler ve %65’i (n:39) probiyotik tüketim sıklığı ile ilgili sorulara yanlış yanıt vermiştir. Cinsiyet (p<0,05) ve bölüme göre (x²=6,413 p=0,011, p<0,05) probiyotik kavramını bilme arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin probiyotik ürün tüketim sıklığı %37,2 olarak tespit edilmiştir. Araştırma bulguları öğrencilerin probiyotikler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olmadığını göstermektedir. Bu sonuç doğrultusunda sağlık alanında faaliyet gösterecek ve halkı bilgilendirecek olan ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin bilinçlendirilmesi gerektiği düşünülmektedir.
 
This study was conducted in order to determine knowledge level and consumption status of the students studying in Amasya University Health School regarding probiotic products. This descriptive, crosssectinal study was conducted with 247 students studying at nursing and midwifery departments. 67% of the students were reached. The data were collected by using questionnaire prepared in accordance with literature knowledge. The obtained data were evaluated by using percentage, numbers, mean, standard deviation and the data were analyzed by using chi-square. While 86.6% (n:214) of the students participating in the study were female, 13.4% (n:33) were male. While 61.5% (n:152) of the students stated they had knowledge about the concept of probiotics, 38.5% (n:95) did not know. While 39.5% (n:60) of students who stated they knew about the concept of probiotics answered the questions regarding content and effect of probiotics and probiotic products, 60.5% (n:92) did not know the answers of relevant questions. 71.7% (n:43) of the students asked the questions related to probiotic products and 65% (n:39) asked the questions related to frequency of probiotic consumption. It was determined that there was a significant correlation between the concept of probiotic and knowledge in terms of gender (p<0.05) and department (x²=6.413 p=0.011, p<0.05). The questions about frequency of students probiotic consumption is determined 37,2%. The results of the study indicate that the students did not have adequate knowledge level about probiotics. In accordance with this result, it is thought to need to raise awareness of midwifery and nursing students, who would work in healthcare field and inform the public.
 

Kaynak

Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Dergisi

Cilt

6

Sayı

2

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnMU9EVXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/331

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: