SAĞLIK YÜKSEKOKULU ÖĞRENCİLERİNİN PROBİYOTİK ÜRÜNLER HAKKINDA BİLGİ DÜZEYİNİN VE TÜKETİM DURUMUNUN BELİRLENMESİ
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırma Amasya Üniversitesi Sağlık Yüksekokulu öğrencilerinin probiyotik ürünler hakkında bilgi düzeyini ve tüketim durumunu belirlemek amacı ile yapılmıştır. Tanımlayıcı, kesitsel tipte olan bu araştırma hemşirelik ve ebelik bölümlerinde öğrenim gören 247 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Öğrencilerin % 67’sine ulaşılmıştır. Veriler literatür bilgisi doğrultusunda hazırlanan anket formu ile toplanmıştır. Elde edilen veriler yüzdelik, sayılar, ortalama, standart sapma ile değerlendirilmiş verilerin analizinde ki-kare testi uygulanmıştır. Araştırmaya katılan öğrencilerin %86,6’sı (n:214) kız, %13,4’ü (n:33) erkektir. Öğrencilerin %61,5’i (n:152) probiyotik kavramını bildiğini, %38,5’i (n:95) ise bilmediğini ifade etmiştir. Probiyotik kavramını bildiğini ifade eden öğrencilerin % 39,5’i (n:60) probiyotiklerin içeriği, etkisi ve probiyotik kaynağı ürünler ile ilgili sorulara yanıt verirken, % 60,5’i (n:92) ilgili soruların yanıtlarını bilmediğini belirtmiştir. Öğrencilerin %71,7’si (n:43) probiyotik kaynağı ürünler ve %65’i (n:39) probiyotik tüketim sıklığı ile ilgili sorulara yanlış yanıt vermiştir. Cinsiyet (p<0,05) ve bölüme göre (x²=6,413 p=0,011, p<0,05) probiyotik kavramını bilme arasında anlamlı bir ilişki olduğu saptanmıştır. Öğrencilerin probiyotik ürün tüketim sıklığı %37,2 olarak tespit edilmiştir. Araştırma bulguları öğrencilerin probiyotikler hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olmadığını göstermektedir. Bu sonuç doğrultusunda sağlık alanında faaliyet gösterecek ve halkı bilgilendirecek olan ebelik ve hemşirelik öğrencilerinin bilinçlendirilmesi gerektiği düşünülmektedir. This study was conducted in order to determine knowledge level and consumption status of the students studying in Amasya University Health School regarding probiotic products. This descriptive, crosssectinal study was conducted with 247 students studying at nursing and midwifery departments. 67% of the students were reached. The data were collected by using questionnaire prepared in accordance with literature knowledge. The obtained data were evaluated by using percentage, numbers, mean, standard deviation and the data were analyzed by using chi-square. While 86.6% (n:214) of the students participating in the study were female, 13.4% (n:33) were male. While 61.5% (n:152) of the students stated they had knowledge about the concept of probiotics, 38.5% (n:95) did not know. While 39.5% (n:60) of students who stated they knew about the concept of probiotics answered the questions regarding content and effect of probiotics and probiotic products, 60.5% (n:92) did not know the answers of relevant questions. 71.7% (n:43) of the students asked the questions related to probiotic products and 65% (n:39) asked the questions related to frequency of probiotic consumption. It was determined that there was a significant correlation between the concept of probiotic and knowledge in terms of gender (p<0.05) and department (x²=6.413 p=0.011, p<0.05). The questions about frequency of students probiotic consumption is determined 37,2%. The results of the study indicate that the students did not have adequate knowledge level about probiotics. In accordance with this result, it is thought to need to raise awareness of midwifery and nursing students, who would work in healthcare field and inform the public.
Source
Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri DergisiVolume
6Issue
2URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpnMU9EVXlNZz09https://hdl.handle.net/20.500.12450/331