dc.contributor.author | Tokmak, Ahmet | |
dc.contributor.author | Kara, İlyas | |
dc.date.accessioned | 2024-03-12T19:38:38Z | |
dc.date.available | 2024-03-12T19:38:38Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.identifier.issn | 2149-3871 | |
dc.identifier.uri | https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1312336 | |
dc.identifier.uri | https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1201255 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/3240 | |
dc.description.abstract | Doğal ve kültürel mirasın öğretiminde Sosyal Bilgiler dersinin yeri ve önemini incelemeyi amaçlayan bu araştırma nitel bir çalışma olup doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında günümüzde uygulanmakta olan Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Sosyal Bilgiler ders kitaplarından yararlanılmıştır. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programından ve ders kitaplarından elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında doğal ve kültürel mirasın öğretimine ve korunmasına yönelik öğelere yer verildiği, öğretim programında yer alan 131 kazanımdan 28’inin doğal ve kültürel mirasla ilişkili olduğu görülmüştür. Sosyal Bilgiler ders kitaplarında doğal ve kültürel mirasa yönelik yazılı ve görsel öğelere yer verildiği, ders kitaplarının Türkiye’deki doğal, kültürel, tarihi ve turistik öğeleri tanıtıcı nitelikte olduğu ancak buna karşılık turizm konusuna öğretim programı ve ders kitaplarında yeterince yer verilmediği sonucuna ulaşılmıştır. Ders kitaplarında yer alan doğal ve kültürel mirasla ilgili yazılı ve görsel öğelerin daha çok Türkiye’deki doğal ve kültürel mirasla ilişkili olup dünyanın farklı yerlerindeki doğal ve kültürel miras öğelerine yeterince yer verilmediği görülmüştür. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğretim programı ve ders kitaplarında turizm konusu daha fazla ele alınması, ders kitaplarında dünyanın değişik yerlerinde bulunan doğal ve kültürel miras öğelerine daha sık yer verilmesi önerilebilir. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.relation.ispartof | Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.title | DOĞAL VE KÜLTÜREL MİRASIN ÖĞRETİMİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN YERİ VE ÖNEMİ | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 13 | en_US |
dc.identifier.issue | İhtisaslaşma Özel Sayısı | en_US |
dc.identifier.startpage | 177 | en_US |
dc.identifier.endpage | 199 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.identifier.trdizinid | 1201255 | en_US |
dc.identifier.doi | 10.30783/nevsosbilen.1312336 | |
dc.department-temp | İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ölçme Değerlendirme Merkezi, İzmir, Türkiye Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Amasya, Türkiye | en_US |