Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTokmak, Ahmet
dc.contributor.authorKara, İlyas
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:38Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:38Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2149-3871
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1312336
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1201255
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3240
dc.description.abstractDoğal ve kültürel mirasın öğretiminde Sosyal Bilgiler dersinin yeri ve önemini incelemeyi amaçlayan bu araştırma nitel bir çalışma olup doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında günümüzde uygulanmakta olan Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Sosyal Bilgiler ders kitaplarından yararlanılmıştır. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programından ve ders kitaplarından elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında doğal ve kültürel mirasın öğretimine ve korunmasına yönelik öğelere yer verildiği, öğretim programında yer alan 131 kazanımdan 28’inin doğal ve kültürel mirasla ilişkili olduğu görülmüştür. Sosyal Bilgiler ders kitaplarında doğal ve kültürel mirasa yönelik yazılı ve görsel öğelere yer verildiği, ders kitaplarının Türkiye’deki doğal, kültürel, tarihi ve turistik öğeleri tanıtıcı nitelikte olduğu ancak buna karşılık turizm konusuna öğretim programı ve ders kitaplarında yeterince yer verilmediği sonucuna ulaşılmıştır. Ders kitaplarında yer alan doğal ve kültürel mirasla ilgili yazılı ve görsel öğelerin daha çok Türkiye’deki doğal ve kültürel mirasla ilişkili olup dünyanın farklı yerlerindeki doğal ve kültürel miras öğelerine yeterince yer verilmediği görülmüştür. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğretim programı ve ders kitaplarında turizm konusu daha fazla ele alınması, ders kitaplarında dünyanın değişik yerlerinde bulunan doğal ve kültürel miras öğelerine daha sık yer verilmesi önerilebilir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofNevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi SBE Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleDOĞAL VE KÜLTÜREL MİRASIN ÖĞRETİMİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN YERİ VE ÖNEMİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issueİhtisaslaşma Özel Sayısıen_US
dc.identifier.startpage177en_US
dc.identifier.endpage199en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1201255en_US
dc.identifier.doi10.30783/nevsosbilen.1312336
dc.department-tempİzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü, Ölçme Değerlendirme Merkezi, İzmir, Türkiye Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Sosyal Bilgiler Öğretmenliği, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster