• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

DOĞAL VE KÜLTÜREL MİRASIN ÖĞRETİMİNDE SOSYAL BİLGİLER DERSİNİN YERİ VE ÖNEMİ

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Tokmak, Ahmet
Kara, İlyas

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Doğal ve kültürel mirasın öğretiminde Sosyal Bilgiler dersinin yeri ve önemini incelemeyi amaçlayan bu araştırma nitel bir çalışma olup doküman analizi yöntemi kullanılmıştır. Verilerin toplanmasında günümüzde uygulanmakta olan Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programı ve Sosyal Bilgiler ders kitaplarından yararlanılmıştır. Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programından ve ders kitaplarından elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Araştırma sonucunda Sosyal Bilgiler Dersi Öğretim Programında doğal ve kültürel mirasın öğretimine ve korunmasına yönelik öğelere yer verildiği, öğretim programında yer alan 131 kazanımdan 28’inin doğal ve kültürel mirasla ilişkili olduğu görülmüştür. Sosyal Bilgiler ders kitaplarında doğal ve kültürel mirasa yönelik yazılı ve görsel öğelere yer verildiği, ders kitaplarının Türkiye’deki doğal, kültürel, tarihi ve turistik öğeleri tanıtıcı nitelikte olduğu ancak buna karşılık turizm konusuna öğretim programı ve ders kitaplarında yeterince yer verilmediği sonucuna ulaşılmıştır. Ders kitaplarında yer alan doğal ve kültürel mirasla ilgili yazılı ve görsel öğelerin daha çok Türkiye’deki doğal ve kültürel mirasla ilişkili olup dünyanın farklı yerlerindeki doğal ve kültürel miras öğelerine yeterince yer verilmediği görülmüştür. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda öğretim programı ve ders kitaplarında turizm konusu daha fazla ele alınması, ders kitaplarında dünyanın değişik yerlerinde bulunan doğal ve kültürel miras öğelerine daha sık yer verilmesi önerilebilir.

Cilt

13

Sayı

İhtisaslaşma Özel Sayısı

Bağlantı

https://doi.org/10.30783/nevsosbilen.1312336
https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1201255
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3240

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: