Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇoban, Asım
dc.contributor.authorKavuk, Serhat
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:34Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:34Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn2528-9527
dc.identifier.issn2528-9535
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.26466/opus.819544
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/517176
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3209
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, Türkiye’de ve Dünya’da Evde Eğitim ve Ev okulları eğitimi ile ilgili olarak yapılan lisansüstü tezlerin, makalelerin, dergilerin incelenerek, Evde Eğitim ve Ev okulları eğitimi alanı hakkında genel yönelimleri belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında incelenen çalışmalara Evde Eğitim ve Ev Okulları anahtar kelimeleri kullanılarak Dergi park, Google Akademik ve YÖK Ulusal Tez merkezinden ulaşılmıştır. Bu kapsamda Evde eğitim ve Ev Okulu alanında yapılmış 3 lisansüstü tez, 13 makale olmak üzere 16 çalışma ile birinin içeriğinde sadece ilgili yönergenin yer aldığı 9 bilimsel dergiye ulaşılmıştır. Bu şekilde tespit edilen lisansüstü tez, makale, dergi ve yönerge den oluşan toplamda 25 kaynak betimsel içerik analizi yapılarak çalışma türü, yayın yeri, yazar sayısı, yayın yılı, araştırma yöntemi, anahtar kelime konusu, araştırma deseni, araştırma örneklemi, araştırma yapılan kıtalar ve ülkeler, veri toplama araçları, çerçevesinde incelenmiştir. Araştırma sonucunda, 2019 yılında yapılan çalışmaların daha fazla olduğu, en fazla makalenin Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları dergisinde yayınlandığı, makalelerin çoğunlukla tek veya iki yazarlı olduğu, çalışmalarda en fazla nitel araştırma yöntemlerinin tercih edildiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca çalışma sonucunda; “Evde Eğitim” konulu çalışmaların daha çok yapıldığı ve çalışmaların Avrupa Kıtasında yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Mevcut analizlerden yola çıkılarak ortaya çıkarılan Evde Eğitim ve Ev okulları eğitimi ile ilgili yönelimin araştırmacılara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofOPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleEvde Eğitimin Hukuku, Tarihçesi ve Ev Okullarıen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue38en_US
dc.identifier.startpage5473en_US
dc.identifier.endpage5503en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid517176en_US
dc.identifier.doi10.26466/opus.819544
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Amasya/Türkiye Amasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Amasya/Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster