Evde Eğitimin Hukuku, Tarihçesi ve Ev Okulları
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırmanın amacı, Türkiye’de ve Dünya’da Evde Eğitim ve Ev okulları eğitimi ile ilgili olarak yapılan lisansüstü tezlerin, makalelerin, dergilerin incelenerek, Evde Eğitim ve Ev okulları eğitimi alanı hakkında genel yönelimleri belirlemektir. Araştırmada nitel araştırma yaklaşımlarından doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında incelenen çalışmalara Evde Eğitim ve Ev Okulları anahtar kelimeleri kullanılarak Dergi park, Google Akademik ve YÖK Ulusal Tez merkezinden ulaşılmıştır. Bu kapsamda Evde eğitim ve Ev Okulu alanında yapılmış 3 lisansüstü tez, 13 makale olmak üzere 16 çalışma ile birinin içeriğinde sadece ilgili yönergenin yer aldığı 9 bilimsel dergiye ulaşılmıştır. Bu şekilde tespit edilen lisansüstü tez, makale, dergi ve yönerge den oluşan toplamda 25 kaynak betimsel içerik analizi yapılarak çalışma türü, yayın yeri, yazar sayısı, yayın yılı, araştırma yöntemi, anahtar kelime konusu, araştırma deseni, araştırma örneklemi, araştırma yapılan kıtalar ve ülkeler, veri toplama araçları, çerçevesinde incelenmiştir. Araştırma sonucunda, 2019 yılında yapılan çalışmaların daha fazla olduğu, en fazla makalenin Eğitim Kuram ve Uygulama Araştırmaları dergisinde yayınlandığı, makalelerin çoğunlukla tek veya iki yazarlı olduğu, çalışmalarda en fazla nitel araştırma yöntemlerinin tercih edildiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca çalışma sonucunda; “Evde Eğitim” konulu çalışmaların daha çok yapıldığı ve çalışmaların Avrupa Kıtasında yoğunlaştığı tespit edilmiştir. Mevcut analizlerden yola çıkılarak ortaya çıkarılan Evde Eğitim ve Ev okulları eğitimi ile ilgili yönelimin araştırmacılara katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Volume
17Issue
38URI
https://doi.org/10.26466/opus.819544https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/517176
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3209