Psikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesi
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2016Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırmada Amasya Üniversitesi'nde öğrenim gören psikolojik danışman ve rehberlik öğrencilerinin, öğretim programlarında yer alan özel eğitim ders programını tamamladıktan sonra öğrencilerde hangi kazanımların gerçekleştiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 20132014 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında 51 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler ders sonunda elde edilen dokümanların betimsel analizi yapılarak analiz edilmiştir. Veriler incelendiğinde öğrenciler 17 başlık altında özel eğitim alanında karşılaşabilecekleri durumları ifade etmişlerdir. Veriler her başlık altında, belirtilen durumlarda öğrencilerin neleri yapacaklarını belirten frekans sayısı verilerek sunulmuştur. Araştırma bulgularına bütüncül olarak özetlendiğinde, öğrencilerin karşılaşabilecekleri engel ve güçlük alanlarının tümüne vurgu yaptıkları ve her başlık altında yapacakları davranış ve gösterecekleri tutum ifadelerinin de incelendiğinde kabul edilebilir düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada dikkat çeken diğer bir bulgu, farklı yetersizlik alanlarına geçildiğinde o alanın niteliğiyle uyumlu olarak öğrencilerin kazanımlarının da farklılık gösterdiği yönünde olmasıdır Current study aimed to identify the acquisitions of psychological counseling and guidance students at the Amasya University following their completion of special education courses. The study was conducted with 51 students in the 2013-2014 academic year. Data were analyzed with the help of descriptive analysis of the documents collected at the end of the course. During the analyze phase the situations that can be encountered in special education was grouped under 17 themes. Data were presented with frequency for each theme that showed what could be done in each situation. Holistic interpretation of research findings points to the fact that students emphasized the entirety of barriers and problem situations and they presented acceptable levels in their behavioral and attitudinal responses for each theme. Another interesting finding of the study is related to the fact that student acquisitions differed based on the characteristics of the field in question
Source
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri DergisiVolume
0Issue
44URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFNU16WTFOUT09https://hdl.handle.net/20.500.12450/319