Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorİlker Kösterelioğlu
dc.contributor.authorKemal Baytemir
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:39Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:39Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.issn1300-8889
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpFNU16WTFOUT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/319
dc.description.abstractBu araştırmada Amasya Üniversitesi'nde öğrenim gören psikolojik danışman ve rehberlik öğrencilerinin, öğretim programlarında yer alan özel eğitim ders programını tamamladıktan sonra öğrencilerde hangi kazanımların gerçekleştiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 20132014 eğitim öğretim yılının güz yarıyılında 51 öğrenci ile yürütülmüştür. Veriler ders sonunda elde edilen dokümanların betimsel analizi yapılarak analiz edilmiştir. Veriler incelendiğinde öğrenciler 17 başlık altında özel eğitim alanında karşılaşabilecekleri durumları ifade etmişlerdir. Veriler her başlık altında, belirtilen durumlarda öğrencilerin neleri yapacaklarını belirten frekans sayısı verilerek sunulmuştur. Araştırma bulgularına bütüncül olarak özetlendiğinde, öğrencilerin karşılaşabilecekleri engel ve güçlük alanlarının tümüne vurgu yaptıkları ve her başlık altında yapacakları davranış ve gösterecekleri tutum ifadelerinin de incelendiğinde kabul edilebilir düzeyde olduğu sonucuna varılmıştır. Araştırmada dikkat çeken diğer bir bulgu, farklı yetersizlik alanlarına geçildiğinde o alanın niteliğiyle uyumlu olarak öğrencilerin kazanımlarının da farklılık gösterdiği yönünde olmasıdıren_US
dc.description.abstractCurrent study aimed to identify the acquisitions of psychological counseling and guidance students at the Amasya University following their completion of special education courses. The study was conducted with 51 students in the 2013-2014 academic year. Data were analyzed with the help of descriptive analysis of the documents collected at the end of the course. During the analyze phase the situations that can be encountered in special education was grouped under 17 themes. Data were presented with frequency for each theme that showed what could be done in each situation. Holistic interpretation of research findings points to the fact that students emphasized the entirety of barriers and problem situations and they presented acceptable levels in their behavioral and attitudinal responses for each theme. Another interesting finding of the study is related to the fact that student acquisitions differed based on the characteristics of the field in questionen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.titlePsikolojik danışma ve rehberlik öğrencilerinin özel eğitim dersi sürecindeki kazanımlarının belirlenmesien_US
dc.title.alternativeIdentification of psychological counseling and guidance students' gains during special education classesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalMarmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume0en_US
dc.identifier.issue44en_US
dc.identifier.startpage53en_US
dc.identifier.endpage71en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster