Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzsoy, Olcay
dc.contributor.authorGüler, İskender
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:31Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:31Z
dc.date.issued2023
dc.identifier.issn2630-6301
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.24315/tred.1105325
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1191538
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3187
dc.description.abstractBu araştırma, Amasya’da görev yapan sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi amacıyla yapıldı. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 bahar yarıyılında Amasya merkez devlet ilkokullarında görev yapan 215 gönüllü sınıf öğretmenleri oluşturdu. Verilerin toplanmasında beşli likert türünde toplam 30 maddeden oluşan, Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,84 olarak belirlenmiş ve izni alınmış olan Beden Eğitimi ve Oyun Dersine ilişkin Tutum Ölçeği kullanıldı.Öğretmenlerin,beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin olmak üzere, hizmet yılı değişkenine göre tutum ölçeği toplam puanları (P<0,05), herhangi bir hizmet içi kursa katılıp katılmama değişkenine göre tutum ölçeği toplam puanları (P<0,01), herhangi bir spor branşı ile uğraşıp uğraşmama değişkenine göre tutum ölçeği toplam puanları (P<0,01), hangi dönemlerde spor branşı ile uğraştıkları değişkenine göre tutum ölçeği toplam puanları arasında anlamlı (P<0,01) farklar belirlendi. Genel anlamda sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyuna yönelik anlamlı tutum sergiledikleri (P<0,01) tespit edildi. Sonuç olarak; öğretmen görüşlerine göre, beden eğitimi ve oyun etkinliklerinin ilkokullardaki çocukların çok yönlü gelişimine katkı sağladığından, etkin şekilde kullanılması gerektiği kanaatine varıldı.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofTrakya Eğitim Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleSINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ (AMASYA ÖRNEĞİ)en_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume13en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage1008en_US
dc.identifier.endpage1023en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid1191538en_US
dc.identifier.doi10.24315/tred.1105325
dc.department-tempAmasya Şehitler Ortaokulu, Amasya, Türkiye Amasya Üniversitesi, Amasya, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster