SINIF ÖĞRETMENLERİNİN BEDEN EĞİTİMİ VE OYUN DERSİNE İLİŞKİN TUTUMLARININ İNCELENMESİ (AMASYA ÖRNEĞİ)
Özet
Bu araştırma, Amasya’da görev yapan sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi amacıyla yapıldı. Araştırmanın örneklemini 2020-2021 bahar yarıyılında Amasya merkez devlet ilkokullarında görev yapan 215 gönüllü sınıf öğretmenleri oluşturdu. Verilerin toplanmasında beşli likert türünde toplam 30 maddeden oluşan, Cronbach Alpha güvenirlik katsayısı 0,84 olarak belirlenmiş ve izni alınmış olan Beden Eğitimi ve Oyun Dersine ilişkin Tutum Ölçeği kullanıldı.Öğretmenlerin,beden eğitimi ve oyun dersine ilişkin olmak üzere, hizmet yılı değişkenine göre tutum ölçeği toplam puanları (P<0,05), herhangi bir hizmet içi kursa katılıp katılmama değişkenine göre tutum ölçeği toplam puanları (P<0,01), herhangi bir spor branşı ile uğraşıp uğraşmama değişkenine göre tutum ölçeği toplam puanları (P<0,01), hangi dönemlerde spor branşı ile uğraştıkları değişkenine göre tutum ölçeği toplam puanları arasında anlamlı (P<0,01) farklar belirlendi. Genel anlamda sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyuna yönelik anlamlı tutum sergiledikleri (P<0,01) tespit edildi. Sonuç olarak; öğretmen görüşlerine göre, beden eğitimi ve oyun etkinliklerinin ilkokullardaki çocukların çok yönlü gelişimine katkı sağladığından, etkin şekilde kullanılması gerektiği kanaatine varıldı.
Cilt
13Sayı
2Bağlantı
https://doi.org/10.24315/tred.1105325https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/1191538
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3187