Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahan, Can
dc.contributor.authorDinç, Ayten
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:30Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:30Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1302-8944
dc.identifier.issn2146-5983
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.21764/maeuefd.804077
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/525095
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3174
dc.description.abstractBu araştırma, Bursa Afet Eğitim Merkezi’nde (BAEM) simülasyon öğretim yöntemi kullanılarak verilen afet ve depremden korunma eğitimlerinin ortaokul öğrencilerinin başarı düzeylerine ve bilgilerinin kalıcılığına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında Bursa il merkezindeki bir devlet okulunda 7. sınıfta okuyan 96 kişilik öğrenci grubuna uygulanmıştır. Araştırmada statik grup ön test-son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubundan iki şube deney (N=48) grubuna ve iki şube ise kontrol (N=48) grubuna seçilmiştir. Afet ve depremlerden korunma konuları deney grubuna simülasyon öğretim tekniği kullanılarak verilmiş, kontrol grubuna ise geleneksel (düz anlatım, gösterip yaptırma) öğretim yöntemiyle verilmiştir. Anket formu her iki gruba da eğitim öncesinde, eğitim sonrasında, eğitimden 2 hafta sonra ve eğitimden 2 ay sonra olmak üzere uygulanmıştır. Verilerin analizi için bağımlı ve bağımsız değişkenler için “t testi” analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak simülasyon öğretim tekniğinin geleneksel öğretim yöntemine göre, öğrencilerin başarı düzeylerine ve bilgilerinin kalıcılığına etkisinin daha fazla olduğu saptanmıştır.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofMehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleAFET EĞİTİM MERKEZİNDE YAPILAN AFET EĞİTİMLERİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume1en_US
dc.identifier.issue58en_US
dc.identifier.startpage478en_US
dc.identifier.endpage500en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid525095en_US
dc.identifier.doi10.21764/maeuefd.804077
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Suluova Meslek Yüksekokulu, Mülkiyet Koruma ve Güvenlik Bölümü, Amasya, Türkiye Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Fakültesi, Ebelik Bölümü, Çanakkale, Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster