AFET EĞİTİM MERKEZİNDE YAPILAN AFET EĞİTİMLERİNİN ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİ ÜZERİNDEKİ ETKİSİNİN İNCELENMESİ
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2021Metadata
Show full item recordAbstract
Bu araştırma, Bursa Afet Eğitim Merkezi’nde (BAEM) simülasyon öğretim yöntemi kullanılarak verilen afet ve depremden korunma eğitimlerinin ortaokul öğrencilerinin başarı düzeylerine ve bilgilerinin kalıcılığına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında Bursa il merkezindeki bir devlet okulunda 7. sınıfta okuyan 96 kişilik öğrenci grubuna uygulanmıştır. Araştırmada statik grup ön test-son test yarı deneysel desen kullanılmıştır. Çalışma grubundan iki şube deney (N=48) grubuna ve iki şube ise kontrol (N=48) grubuna seçilmiştir. Afet ve depremlerden korunma konuları deney grubuna simülasyon öğretim tekniği kullanılarak verilmiş, kontrol grubuna ise geleneksel (düz anlatım, gösterip yaptırma) öğretim yöntemiyle verilmiştir. Anket formu her iki gruba da eğitim öncesinde, eğitim sonrasında, eğitimden 2 hafta sonra ve eğitimden 2 ay sonra olmak üzere uygulanmıştır. Verilerin analizi için bağımlı ve bağımsız değişkenler için “t testi” analizi kullanılmıştır. Sonuç olarak simülasyon öğretim tekniğinin geleneksel öğretim yöntemine göre, öğrencilerin başarı düzeylerine ve bilgilerinin kalıcılığına etkisinin daha fazla olduğu saptanmıştır.
Volume
1Issue
58URI
https://doi.org/10.21764/maeuefd.804077https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/525095
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3174