Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞahin, Ömer
dc.contributor.authorDanacı, Dönsel
dc.date.accessioned2024-03-12T19:38:21Z
dc.date.available2024-03-12T19:38:21Z
dc.date.issued2021
dc.identifier.issn1303-0493
dc.identifier.issn2148-4929
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.60703-647219
dc.identifier.urihttps://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/463122
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/3077
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, matematik tarihi etkinliklerinin ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin niceliksel muhakeme becerileriningelişimine etkisini belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden biri olan yarı deneysel araştırma desenikullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Türkiye’nin İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir ortaokulda öğrenim gören 41 yedincisınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Erdem’in (2015) geliştirdiği “Matematiksel MuhakemeTesti” kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde Mann Whitney U testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin niceliksel muhakeme son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı birfark olmamasına rağmen deney grubu öğrencilerinin niceliksel muhakeme becerilerinin kontrol grubu öğrencilerine oranladaha fazla geliştiği görülmüştür.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.titleMATEMATİK TARİHİ ETKİNLİKLERİNİN YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİNNİCELİKSEL MUHAKEME BECERİ GELİŞİMİNE ETKİSİen_US
dc.typearticleen_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume21en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.endpage105en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.identifier.trdizinid463122en_US
dc.identifier.doi10.17240/aibuefd.2021.21.60703-647219
dc.department-tempAmasya Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Amasya, Türkiye Milli Eğitim Bakanlığı, Uğurludağ Ortaokulu, Çorum,Türkiyeen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster