MATEMATİK TARİHİ ETKİNLİKLERİNİN YEDİNCİ SINIF ÖĞRENCİLERİNİNNİCELİKSEL MUHAKEME BECERİ GELİŞİMİNE ETKİSİ
Özet
Bu araştırmanın amacı, matematik tarihi etkinliklerinin ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin niceliksel muhakeme becerileriningelişimine etkisini belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma desenlerinden biri olan yarı deneysel araştırma desenikullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Türkiye’nin İç Anadolu Bölgesi’nde yer alan bir ortaokulda öğrenim gören 41 yedincisınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Erdem’in (2015) geliştirdiği “Matematiksel MuhakemeTesti” kullanılmıştır. Nicel verilerin analizinde Mann Whitney U testi ve Wilcoxon işaretli sıralar testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda deney ve kontrol grubu öğrencilerinin niceliksel muhakeme son test puanları arasında istatistiksel olarak anlamlı birfark olmamasına rağmen deney grubu öğrencilerinin niceliksel muhakeme becerilerinin kontrol grubu öğrencilerine oranladaha fazla geliştiği görülmüştür.
Cilt
21Sayı
1Bağlantı
https://doi.org/10.17240/aibuefd.2021.21.60703-647219https://search.trdizin.gov.tr/yayin/detay/463122
https://hdl.handle.net/20.500.12450/3077