Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorMurat Gökdere
dc.contributor.authorÇiğdem Akkanat
dc.contributor.authorNeşe Kutlu Abu
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:33Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:33Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.issn2146-3832
dc.identifier.uritur
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/283
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Bilim ve Sanat Merkezine devam eden öğrencilerin normal sınıflarda eğitiminin sınıf öğretmenleri bakış açısıyla değerlendirilmesini yapmaktır. Araştırmanın çalışma grubunu Amasya ilinde görev yapan ve sınıfında üstün yetenekli öğrencisi bulunan on sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim deseni kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşmelerle toplanmış ve QSR N-Vivo paket programında betimsel olarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, sınıf öğretmenlerinin üstün yeteneklilerin eğitiminde herhangi bir farklılaştırma yapılmasının gereksiz olduğunu ve var olan müfredatın üstün yetenekli öğrenciler için yeterli olduğunu düşündükleri ortaya çıkmıştır. Öğretmenlere üstün yetenekli öğrencilerin eğitimi ile ilgili olumsuz tutum ve inançlarının giderilmesi hususunda hizmet içi eğitimler verilerek farkındalık düzeyi artırılabilir. İleriki çalışmalarda, sınıf öğretmenlerinin derslerdeki uygulamaları ve üstün yetenekli öğrencilerle etkileşimleri gözlemlenebiliren_US
dc.description.abstractThe purpose of this study was to investigate classroom teachers’ views about the education of gifted students in regular classrooms. The sample of the study is composed of ten primary school teachers working in the city of Amasya and had gifted students in their classes. In the present study, phenomenological research design was used. Data was collected through semi-structured interviews and analyzed descriptively in the QSR N-Vivo package program. The findings showed that teachers did not believe a need for differentiating curriculum for gifted students; rather they expressed that regular curriculum was enough for gifted students. Based on the findings, it is clear that teachers need training both on the need of differentiated education for gifted students and strategies and approaches about how to educate gifted students. Teachers’ attitudes towards gifted students in regular classrooms should be investigated so that teachers’ unsupportive beliefs about differentiation for gifted students also influence their attitudes towards gifted studentsen_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleÜstün Yetenekli Öğrencilerin Normal Sınıflarda Eğitimine İlişkin Öğretmen Görüşlerien_US
dc.title.alternativeTeachers’ Views about the Education of Gifted Students in Regular Classroomsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Üstün Zeka ve Eğitim Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume7en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage87en_US
dc.identifier.endpage90en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster