Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği
xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights
info:eu-repo/semantics/openAccessDate
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Bu çalışmada, Trabzon’da görev yapan kimya öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Özel durum yaklaşımının kullanıldığı çalışmaya, toplam 30 kimya öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri anket, mülakat ve gözlem teknikleriyle toplanmıştır. Çalışmada, durum tespiti ve ihtiyaç belirleme anketi geliştirilmiş ve 30 öğretmene uygulanmıştır. 8 öğretmenle de yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Ayrıca bir öğretmenin dersinde toplam 60 ders saati gözlem yapılmıştır. Elde edilen bulgular kimya öğretiminde daha çok öğretmen merkezli öğretim yöntemlerinin kullanıldığını göstermiştir. Sonuç olarak çalışma, kimya öğretmenlerinin özelikle öğrencilerin derse etkin katılımlarını sağlama ve çağdaş kavram öğretim yöntemleri konusunda hizmet-içi eğitime ihtiyaç duyduklarını ortaya çıkarmıştır. The aim of this study was to determine chemistry teachers’ in-service needs in Trabzon. A case study approach was used in this study. The subject of research consists of 30 chemisrty teachers. Data were collected from questionaire, interview, and observation techniques. A Needs Assessment Questionaire was developed and implemented. 8 chemistry teachers were interviewed by researchers. In addition, one of the researchers observed a teacher’s lessons during 60 lessons’ time. Findings showed that teacher-centered teaching strategies were very common in chemistry instruction. In conclusion, it was pointed out that chemistry teachers needed in-service training about the contemporary concept teaching strategies and effective learning techniques.
Source
Hacettepe Üniversitesi Eğitim FakültesiIssue
31URI
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpVd01EazU=https://hdl.handle.net/20.500.12450/225