• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
  •   DSpace Home
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Kimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneği

xmlui.dri2xhtml.METS-1.0.item-rights

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2006

Author

Seher Tekin
Ali Paşa Ayas

Metadata

Show full item record

Abstract

Bu çalışmada, Trabzon’da görev yapan kimya öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Özel durum yaklaşımının kullanıldığı çalışmaya, toplam 30 kimya öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri anket, mülakat ve gözlem teknikleriyle toplanmıştır. Çalışmada, durum tespiti ve ihtiyaç belirleme anketi geliştirilmiş ve 30 öğretmene uygulanmıştır. 8 öğretmenle de yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Ayrıca bir öğretmenin dersinde toplam 60 ders saati gözlem yapılmıştır. Elde edilen bulgular kimya öğretiminde daha çok öğretmen merkezli öğretim yöntemlerinin kullanıldığını göstermiştir. Sonuç olarak çalışma, kimya öğretmenlerinin özelikle öğrencilerin derse etkin katılımlarını sağlama ve çağdaş kavram öğretim yöntemleri konusunda hizmet-içi eğitime ihtiyaç duyduklarını ortaya çıkarmıştır.
 
The aim of this study was to determine chemistry teachers’ in-service needs in Trabzon. A case study approach was used in this study. The subject of research consists of 30 chemisrty teachers. Data were collected from questionaire, interview, and observation techniques. A Needs Assessment Questionaire was developed and implemented. 8 chemistry teachers were interviewed by researchers. In addition, one of the researchers observed a teacher’s lessons during 60 lessons’ time. Findings showed that teacher-centered teaching strategies were very common in chemistry instruction. In conclusion, it was pointed out that chemistry teachers needed in-service training about the contemporary concept teaching strategies and effective learning techniques.
 

Source

Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi

Issue

31

URI

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpVd01EazU=
https://hdl.handle.net/20.500.12450/225

Collections

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Instruction | Guide | Contact |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess TypeThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeDepartmentPublisherCategoryLanguageAccess Type

My Account

LoginRegister

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Instruction || Guide || Library || Amasya University || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
If you find any errors in content, please contact: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: