Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSeher Tekin
dc.contributor.authorAli Paşa Ayas
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:24Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:24Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.issn1300-5340
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TmpVd01EazU=
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/225
dc.description.abstractBu çalışmada, Trabzon’da görev yapan kimya öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Özel durum yaklaşımının kullanıldığı çalışmaya, toplam 30 kimya öğretmeni katılmıştır. Araştırmanın verileri anket, mülakat ve gözlem teknikleriyle toplanmıştır. Çalışmada, durum tespiti ve ihtiyaç belirleme anketi geliştirilmiş ve 30 öğretmene uygulanmıştır. 8 öğretmenle de yarı yapılandırılmış mülakat yapılmıştır. Ayrıca bir öğretmenin dersinde toplam 60 ders saati gözlem yapılmıştır. Elde edilen bulgular kimya öğretiminde daha çok öğretmen merkezli öğretim yöntemlerinin kullanıldığını göstermiştir. Sonuç olarak çalışma, kimya öğretmenlerinin özelikle öğrencilerin derse etkin katılımlarını sağlama ve çağdaş kavram öğretim yöntemleri konusunda hizmet-içi eğitime ihtiyaç duyduklarını ortaya çıkarmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study was to determine chemistry teachers’ in-service needs in Trabzon. A case study approach was used in this study. The subject of research consists of 30 chemisrty teachers. Data were collected from questionaire, interview, and observation techniques. A Needs Assessment Questionaire was developed and implemented. 8 chemistry teachers were interviewed by researchers. In addition, one of the researchers observed a teacher’s lessons during 60 lessons’ time. Findings showed that teacher-centered teaching strategies were very common in chemistry instruction. In conclusion, it was pointed out that chemistry teachers needed in-service training about the contemporary concept teaching strategies and effective learning techniques.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleKimya Öğretmenlerinin Hizmet-İçi Eğitim İhtiyaçlarının Belirlenmesi: Trabzon Örneğien_US
dc.title.alternativeDetermining Chemistry Teachers'in -Service Needs: The Case of Trabzonen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.issue31en_US
dc.identifier.startpage169en_US
dc.identifier.endpage178en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster