Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeliz Çelen
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:23Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:23Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.issn1308-7177
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRrMU1ERTJOZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/224
dc.description.abstractBu araştırmada sınıf öğretmenlerinin matematiğe yönelik tutumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma 2009-2010 eğitim öğretim yılı bahar döneminde, Türkiye'de ilköğretim okullarında görev yapan 1193 sınıf öğretmeni üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen matematiğe yönelik tutum ölçeği kullanılmıştır. Araştırma sonucunda kadın öğretmenlerin matematiğe yönelik duyuşsal boyutlu tutum puanlarının erkek öğretmenlere göre yüksek olduğu, öğretmenlerin yaşları arttıkça duyuşsal boyutlu tutum puanlarının azaldığı, en yüksek tutum puanlarına 0-5 yıl arasında kıdemi bulunan öğretmenlerin sahip olduğu görülmüştür.en_US
dc.description.abstractThis study aims to determine what teachers' towards mathematics attitudes. In this study, the views of 1193 teachers working at a primary school during the spring term 2009-2010 were evaluated. In this research the one data collection tools were used, which was also developed by the current researcher to determine. With regard to the findings of the research problems, ıt was noted taht the scores of the female teachers' dimensional affective attitude towards mathematics age higher than those of the male teachers, that the dimensional affective scores of the teachers decreased as their age increased, that it is the teachers who work seniority of 0-5 years that have the highest scores.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectBilimsel Disiplinleren_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectÖzelen_US
dc.titleİlköğretim Öğretmenlerinin Matematiğe Yönelik Tutumlarının Öğretmen Özellikleri Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeReview of Primary School Teachers' Attitude towards Mathematics in the Framework of their Teaching Featuresen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalBartın Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume4en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage331en_US
dc.identifier.endpage343en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster