• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pre-service Teachers' Pedagogical Content Knowledge Regarding Student Mistakes on the Subject of Geometric Shapes*

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2015

Yazar

Burçin Gökkurt
Ömer Şahin
Yasin Soylu
Yusuf Doğan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının geometrik cisimlere yönelik pedagojik alan bilgilerini, pedagojik alan bilgisinin iki alt bileşeni olan öğrencilerin anlamalarını bilme bilgisi ve öğretim stratejiler bilgisi bileşenleri doğrultusunda incelemektir. Bu çerçevede, veri toplama aracı olarak; ortaokul öğrencilerinin geometrik cisimler konusuyla ilgili hatalı çözdükleri yedi açık uçlu sorudan oluşan testin verileri kullanılmıştır. Durum çalışmasının yürütüldüğü bu araştırmanın katılımcılarını, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 60 matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Verilerin analizinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonuçları, adayların şekil ve matematiksel ifadeleri içeren sorularda öğrenci hatalarını belirlemede pek fazla zorlanmadıklarını, buna karşın sadece sözel ifadeleri içeren sorularda öğrenci hatalarını belirlemede daha fazla güçlük yaşadıklarını ortaya koymuştur. Ayrıca çalışma sonunda öğretmen adaylarının bu hataların giderilmesine ilişkin çözüm önerilerinin yeterli düzeyde olmadığı görülmüştür.
 
The aim of this study is to examine preservice teachers' pedagogical content knowledge regarding geometric shapes in terms of knowledge of understanding students and knowledge of instructional presentations, which are two subcomponents of pedagogical content knowledge. In this context, the data from the test composed of seven open-ended questions solved incorrectly by secondary school students on the subject of geometric shapes was used as the data collection tool. The case study method was carried out in this study. The participants were 60 pre-service teachers. The descriptive analysis technique was used in analyzing the data. The results of the study set forth that the pre-service teachers did not experience much difficulty in determining student mistakes in the questions that contained figures and mathematical statements, whereas they experienced more difficulty in determining student mistakes in the questions that contained only verbal statements. Furthermore, it was observed in the study that the preservice teachers' solution suggestions for eliminating these mistakes were not at an adequate level.
 

Kaynak

İlköğretim Online (elektronik)

Cilt

14

Sayı

1

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBd01EY3hNUT09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/207

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: