Pre-service Teachers' Pedagogical Content Knowledge Regarding Student Mistakes on the Subject of Geometric Shapes*
Özet
Bu çalışmanın amacı, öğretmen adaylarının geometrik cisimlere yönelik pedagojik alan bilgilerini, pedagojik alan bilgisinin iki alt bileşeni olan öğrencilerin anlamalarını bilme bilgisi ve öğretim stratejiler bilgisi bileşenleri doğrultusunda incelemektir. Bu çerçevede, veri toplama aracı olarak; ortaokul öğrencilerinin geometrik cisimler konusuyla ilgili hatalı çözdükleri yedi açık uçlu sorudan oluşan testin verileri kullanılmıştır. Durum çalışmasının yürütüldüğü bu araştırmanın katılımcılarını, bir devlet üniversitesinde öğrenim gören 60 matematik öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Verilerin analizinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Çalışma sonuçları, adayların şekil ve matematiksel ifadeleri içeren sorularda öğrenci hatalarını belirlemede pek fazla zorlanmadıklarını, buna karşın sadece sözel ifadeleri içeren sorularda öğrenci hatalarını belirlemede daha fazla güçlük yaşadıklarını ortaya koymuştur. Ayrıca çalışma sonunda öğretmen adaylarının bu hataların giderilmesine ilişkin çözüm önerilerinin yeterli düzeyde olmadığı görülmüştür. The aim of this study is to examine preservice teachers' pedagogical content knowledge regarding geometric shapes in terms of knowledge of understanding students and knowledge of instructional presentations, which are two subcomponents of pedagogical content knowledge. In this context, the data from the test composed of seven open-ended questions solved incorrectly by secondary school students on the subject of geometric shapes was used as the data collection tool. The case study method was carried out in this study. The participants were 60 pre-service teachers. The descriptive analysis technique was used in analyzing the data. The results of the study set forth that the pre-service teachers did not experience much difficulty in determining student mistakes in the questions that contained figures and mathematical statements, whereas they experienced more difficulty in determining student mistakes in the questions that contained only verbal statements. Furthermore, it was observed in the study that the preservice teachers' solution suggestions for eliminating these mistakes were not at an adequate level.
Kaynak
İlköğretim Online (elektronik)Cilt
14Sayı
1Bağlantı
https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TWpBd01EY3hNUT09https://hdl.handle.net/20.500.12450/207