dc.contributor.author | Recep Çakır | |
dc.contributor.author | Soner Yıldırım | |
dc.date.accessioned | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.accessioned | 2019-07-09T21:05:19Z | |
dc.date.available | 09.07.201910:49:13 | |
dc.date.available | 2019-07-09T21:05:19Z | |
dc.date.issued | 2009 | |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBeE1EWXlNZz09 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/192 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, bilgisayar öğretmeni ve öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında başarılı teknoloji entegrasyonunu etkileyen faktörler hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu amaç için, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. 302 bay ve 216 bayan bilgisayar öğretmeni adayı ile 55 bay ve 49 bayandan oluşan ilköğretim bilgisayar öğretmeni, ankete cevap vermiştir. Bilgisayar öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonu hakkındaki düşüncelerini derinlemesine anlamak için toplanan nitel veriler, anket sonuçlarını desteklemektedir. Çalışmanın sonuçları, bilgisayar öğretmeni adaylarının ve öğretmenlerinin okullarda teknoloji entegrasyonunu etkileyen pek çok unsur (sınıfların kalabalık olması, sınırlı erişim ve öğretmenin yetersiz bilgisi gibi) olduğuna inandıklarını ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışmaya katılanların cevaplarına göre belirlenen bu faktörler tartışılmış ve bu sorunlara önerilerde bulunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to present the thoughts of the preservice and inservice computer teachers' about the factors that contribute to successful technology integration in basic education schools. To that end, a survey which was developed by the authors was conducted to participants. 518 prospective teachers, 302 male and 216 female and 104 inservice teachers, 55 male and 49 female, participated in this study. Findings of the survey are supported by qualitative data in order to thoroughly understand computer teachers' opinions about technology integration. Results of the study revealed that preservice and inservice computer teachers believed there were many factors such as limited access, crowded classroom and teachers' knowledge that contributed to successful technology integration into instruction. These factors were discussed in this present study based on the preservice and inservice computer teachers' responses. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim | en_US |
dc.subject | Eğitim Araştırmaları | en_US |
dc.title | Bilgisayar öğretmenleri okullardaki teknoloji entegrasyonu hakkında ne düşünürler? | en_US |
dc.title.alternative | What do computer teachers think about the factors affecting technology integration in schools? | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İlköğretim Online (elektronik) | en_US |
dc.department | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 3 | en_US |
dc.identifier.startpage | 952 | en_US |
dc.identifier.endpage | 964 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |