Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorRecep Çakır
dc.contributor.authorSoner Yıldırım
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:19Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:19Z
dc.date.issued2009
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBeE1EWXlNZz09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/192
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, bilgisayar öğretmeni ve öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında başarılı teknoloji entegrasyonunu etkileyen faktörler hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu amaç için, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. 302 bay ve 216 bayan bilgisayar öğretmeni adayı ile 55 bay ve 49 bayandan oluşan ilköğretim bilgisayar öğretmeni, ankete cevap vermiştir. Bilgisayar öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonu hakkındaki düşüncelerini derinlemesine anlamak için toplanan nitel veriler, anket sonuçlarını desteklemektedir. Çalışmanın sonuçları, bilgisayar öğretmeni adaylarının ve öğretmenlerinin okullarda teknoloji entegrasyonunu etkileyen pek çok unsur (sınıfların kalabalık olması, sınırlı erişim ve öğretmenin yetersiz bilgisi gibi) olduğuna inandıklarını ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışmaya katılanların cevaplarına göre belirlenen bu faktörler tartışılmış ve bu sorunlara önerilerde bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to present the thoughts of the preservice and inservice computer teachers' about the factors that contribute to successful technology integration in basic education schools. To that end, a survey which was developed by the authors was conducted to participants. 518 prospective teachers, 302 male and 216 female and 104 inservice teachers, 55 male and 49 female, participated in this study. Findings of the survey are supported by qualitative data in order to thoroughly understand computer teachers' opinions about technology integration. Results of the study revealed that preservice and inservice computer teachers believed there were many factors such as limited access, crowded classroom and teachers' knowledge that contributed to successful technology integration into instruction. These factors were discussed in this present study based on the preservice and inservice computer teachers' responses.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Araştırmalarıen_US
dc.titleBilgisayar öğretmenleri okullardaki teknoloji entegrasyonu hakkında ne düşünürler?en_US
dc.title.alternativeWhat do computer teachers think about the factors affecting technology integration in schools?en_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİlköğretim Online (elektronik)en_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume8en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage952en_US
dc.identifier.endpage964en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster