• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Araştırma Çıktıları | TR-Dizin | WoS | Scopus | PubMed
  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bilgisayar öğretmenleri okullardaki teknoloji entegrasyonu hakkında ne düşünürler?

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2009

Yazar

Recep Çakır
Soner Yıldırım

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu çalışmanın amacı, bilgisayar öğretmeni ve öğretmen adaylarının ilköğretim okullarında başarılı teknoloji entegrasyonunu etkileyen faktörler hakkındaki görüşlerini belirlemektir. Bu amaç için, araştırmacılar tarafından geliştirilen anket uygulanmıştır. 302 bay ve 216 bayan bilgisayar öğretmeni adayı ile 55 bay ve 49 bayandan oluşan ilköğretim bilgisayar öğretmeni, ankete cevap vermiştir. Bilgisayar öğretmenlerinin teknoloji entegrasyonu hakkındaki düşüncelerini derinlemesine anlamak için toplanan nitel veriler, anket sonuçlarını desteklemektedir. Çalışmanın sonuçları, bilgisayar öğretmeni adaylarının ve öğretmenlerinin okullarda teknoloji entegrasyonunu etkileyen pek çok unsur (sınıfların kalabalık olması, sınırlı erişim ve öğretmenin yetersiz bilgisi gibi) olduğuna inandıklarını ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışmaya katılanların cevaplarına göre belirlenen bu faktörler tartışılmış ve bu sorunlara önerilerde bulunulmuştur.
 
The purpose of this study is to present the thoughts of the preservice and inservice computer teachers' about the factors that contribute to successful technology integration in basic education schools. To that end, a survey which was developed by the authors was conducted to participants. 518 prospective teachers, 302 male and 216 female and 104 inservice teachers, 55 male and 49 female, participated in this study. Findings of the survey are supported by qualitative data in order to thoroughly understand computer teachers' opinions about technology integration. Results of the study revealed that preservice and inservice computer teachers believed there were many factors such as limited access, crowded classroom and teachers' knowledge that contributed to successful technology integration into instruction. These factors were discussed in this present study based on the preservice and inservice computer teachers' responses.
 

Kaynak

İlköğretim Online (elektronik)

Cilt

8

Sayı

3

Bağlantı

https://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRBeE1EWXlNZz09
https://hdl.handle.net/20.500.12450/192

Koleksiyonlar

  • TR-Dizin İndeksli Yayınlar Koleksiyonu [1323]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: