• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

İlkokulda beslenme eğitiminin beslenme davranış ve bilgi düzeyine etkisi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (2.579Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2018

Yazar

Akça, Hale

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırma ile Amasya ilinde bir kamu ilkokulunun 4. sınıf düzeyinde eğitim görmekte olan öğrencilere verilen beslenme eğitiminin öğrencilerin beslenme bilgi düzeyi ve davranışları üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırma 58 erkek öğrenci ve 38 kız öğrenci olmak üzere toplam 96 öğrenci ile yürütülmüştür. Sağlıklı beslenme alışkanlıklarının çocukluk döneminde kazanıldığı ve yaşam boyu sürdüğü, bu nedenle de 7-11 yaş grubu ilkokul çocuklarında beslenme eğitiminin büyük önem taşıdığı bilinmektedir. İlkokul çocuklarına verilen beslenme eğitimi doğru beslenme alışkanlığının kazandırılmasına olanak sağlar. Yapılan bu araştırmada, verilen beslenme eğitimi aracılığı ile öğrencilerin yeterli ve dengeli beslenme konusundaki temel bilgi düzeylerinin arttırılması, sağlıklı beslenme alışkanlıklarının olumlu yönde değiştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler deney ve kontrol grubu olarak iki gruba ayrılmıştır. Deney grubunda bulunan öğrencilere, dört hafta boyunca haftada bir ders saati (40 dk') olmak üzere araştırmacı tarafından görsel ve sözel eğitim verilmiştir (Deney grubu: Kız: 20, Erkek: 29 ). Kontrol grubundaki öğrencilere ise araştırmacı tarafından herhangi bir eğitim ve materyal verilmemiştir (Kontrol grubu: Kız: 18, Erkek: 29). 8 ay sonra deney ve kontrol grubuna kalıcılık testi için tekrar anket uygulanmıştır. Deney ve kontrol grupları arasında ön testte davranış ve beslenme bilgi düzeyi puanı açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmezken (p>0.05), son testte deney ve kontrol grupları arasında beslenme bilgi düzeyi puanı açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık belirlenmiştir (p<0.05). Deney grubunda bulunan öğrencilerin son testte olumlu davranışlarının kontrol grubunda bulunan öğrencilere göre anlamlı derecede artmıştır. Beslenme eğitimine katılan öğrencilerin eğitim öncesi beslenme bilgi düzeyi ortalama puanı ön testte 5.78 iken bu değer eğitim sonrası son testte 9.49 'a yükselmiş, kalıcılık testinde ise 8.63'e düşmüştür. Kontrol grubunun aynı ortalama puanları sırasıyla ön test 4.70, son test 4.28 ve kalıcılık testi 5.20 olarak hesaplanmıştır. Buna göre eğitime katılan öğrencilerin beslenme bilgi düzeylerinde artış gözlemlenirken eğitime katılmayan kontrol grubu öğrencilerinin bilgi düzeylerinde az da olsa düşüş gözlemlenmiştir.
 
This study was conducted to investigate the effect of nutrition education given to students who are in the fourth grade of a state primary school in Amasya on nutrition knowledge level and behaviors. The study was conducted on a total of 96 students, 58 male and 38 female students It is known that healthy eating habits are gained and survived throughout childhood and nutrition education is of great importance in 7-11 age group primary school children.Nutrition education given to primary school children allows for proper nutrition habits. In this research, it was aimed to increase the basic knowledge level of students on adequate and balanced nutrition through changing nutrition education and to change healthy eating habits positively. The students who participated in the study were divided into two groups as experimental and control groups. The students in the experiment group were given visual and oral training by the researcher for one lesson (40 minutes) per week for four weeks (Experimental group: Girl: 20, Male: 29). The students in the control group were not given any training or material by the researcher (Control group: Girl: 18, Male: 29). After 8 months, a repeat questionnaire was applied to the test and control group for the follow-up test. There was no statistically significant difference between the experimental and control groups in terms of pre-test behavior score and nutrition knowledge level score (p> 0.05), while there was a statistically significant difference between the experimental and control groups in terms of nutrition knowledge level score (p <0.05) In the last test, the behavior scores of the students in the experimental group are significantly higher than the students in the control group. The average score of pre-training nutrition knowledge level of students who participated in nutrition education was 5.78 in the pre-test and this value increased to 9.49 in post-training and 8.63 in retention test. The same mean scores of the control group were calculated as pre-test 4.70, final test 4.28 and retention test 5.20, respectively. According to this, an increase in the nutritional knowledge level of the students attending to the training was observed while a decrease in the knowledge level of the control group students who did not participate in the education was observed.
 

Bağlantı

https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=MzP7PYssFqdb3WIjlroAkQQDPkxe5FGwWMy03EIrzuGdDnTSHeHM1LQxZtV97V5z
https://hdl.handle.net/20.500.12450/1908

Koleksiyonlar

  • Tez Koleksiyonu [318]

İlgili Öğeler

Başlık, yazar, küratör ve konuya göre gösterilen ilgili öğeler.

  • Gıda takviyesi olarak kullanılan bazı apiterapik ürünlerin çeşitli kanser hücre hatlarında etkinliğinin belirlenmesi 

    Keskiner, Aybüke Afra (Amasya Üniversitesi, 2021)
    Gıdaların doğal yollardan hastalıkların önlenmesi ve tedavisindeki etkinliğinin bilimsel olarak ortaya konulması sağlığımızın korunmasında beslenme desteğinin önemini arttırmaktadır. Bu sebeple gıda takviyeleri daha fazla ...
  • Liseli öğrencilerin fiziksel aktiviteye katılım düzeyi ile beslenme ve yaşam kalitesi arasındaki ilişki 

    Tekneci, Feride (Amasya Üniversitesi, 2019)
    Bu çalışmanın amacı, liseli kadın ve erkek öğrencilerin beslenme alışkanlıkları ve yaşam kalitesinde cinsiyet ve fiziksel aktiviteye katılım düzeyine bağlı farklılaşma olup olmadığını araştırmaktır. Çalışmaya Çorum il ...
  • Medyadaki Gıda Reklamlarının Üniversite Öğrencilerinin Beslenme Alışkanlıkları ve Beslenme Durumu Üzerindeki Etkilerinin Değerlendirilmesi 

    İçer, Mehmet Arif; Karadağ, Makbule Gezmen (2023)
    Bu çalışmada medyadaki gıda reklamlarının üniversite öğrencilerinin beslenme alışkanlıkları ve beslenme durumları üzerindeki etkilerinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, Türkiye'de bir devlet ...



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: