dc.contributor.advisor | Orbay, Keziban | |
dc.contributor.author | Akça, Hale | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T14:56:17Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T14:56:17Z | |
dc.date.issued | 2018 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=MzP7PYssFqdb3WIjlroAkQQDPkxe5FGwWMy03EIrzuGdDnTSHeHM1LQxZtV97V5z | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/1908 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ile Amasya ilinde bir kamu ilkokulunun 4. sınıf düzeyinde eğitim görmekte olan öğrencilere verilen beslenme eğitiminin öğrencilerin beslenme bilgi düzeyi ve davranışları üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırma 58 erkek öğrenci ve 38 kız öğrenci olmak üzere toplam 96 öğrenci ile yürütülmüştür. Sağlıklı beslenme alışkanlıklarının çocukluk döneminde kazanıldığı ve yaşam boyu sürdüğü, bu nedenle de 7-11 yaş grubu ilkokul çocuklarında beslenme eğitiminin büyük önem taşıdığı bilinmektedir. İlkokul çocuklarına verilen beslenme eğitimi doğru beslenme alışkanlığının kazandırılmasına olanak sağlar. Yapılan bu araştırmada, verilen beslenme eğitimi aracılığı ile öğrencilerin yeterli ve dengeli beslenme konusundaki temel bilgi düzeylerinin arttırılması, sağlıklı beslenme alışkanlıklarının olumlu yönde değiştirilmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya katılan öğrenciler deney ve kontrol grubu olarak iki gruba ayrılmıştır. Deney grubunda bulunan öğrencilere, dört hafta boyunca haftada bir ders saati (40 dk') olmak üzere araştırmacı tarafından görsel ve sözel eğitim verilmiştir (Deney grubu: Kız: 20, Erkek: 29 ). Kontrol grubundaki öğrencilere ise araştırmacı tarafından herhangi bir eğitim ve materyal verilmemiştir (Kontrol grubu: Kız: 18, Erkek: 29). 8 ay sonra deney ve kontrol grubuna kalıcılık testi için tekrar anket uygulanmıştır. Deney ve kontrol grupları arasında ön testte davranış ve beslenme bilgi düzeyi puanı açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık görülmezken (p>0.05), son testte deney ve kontrol grupları arasında beslenme bilgi düzeyi puanı açısından istatistiksel olarak anlamlı bir farklılık belirlenmiştir (p<0.05). Deney grubunda bulunan öğrencilerin son testte olumlu davranışlarının kontrol grubunda bulunan öğrencilere göre anlamlı derecede artmıştır. Beslenme eğitimine katılan öğrencilerin eğitim öncesi beslenme bilgi düzeyi ortalama puanı ön testte 5.78 iken bu değer eğitim sonrası son testte 9.49 'a yükselmiş, kalıcılık testinde ise 8.63'e düşmüştür. Kontrol grubunun aynı ortalama puanları sırasıyla ön test 4.70, son test 4.28 ve kalıcılık testi 5.20 olarak hesaplanmıştır. Buna göre eğitime katılan öğrencilerin beslenme bilgi düzeylerinde artış gözlemlenirken eğitime katılmayan kontrol grubu öğrencilerinin bilgi düzeylerinde az da olsa düşüş gözlemlenmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | This study was conducted to investigate the effect of nutrition education given to students who are in the fourth grade of a state primary school in Amasya on nutrition knowledge level and behaviors. The study was conducted on a total of 96 students, 58 male and 38 female students It is known that healthy eating habits are gained and survived throughout childhood and nutrition education is of great importance in 7-11 age group primary school children.Nutrition education given to primary school children allows for proper nutrition habits. In this research, it was aimed to increase the basic knowledge level of students on adequate and balanced nutrition through changing nutrition education and to change healthy eating habits positively. The students who participated in the study were divided into two groups as experimental and control groups. The students in the experiment group were given visual and oral training by the researcher for one lesson (40 minutes) per week for four weeks (Experimental group: Girl: 20, Male: 29). The students in the control group were not given any training or material by the researcher (Control group: Girl: 18, Male: 29). After 8 months, a repeat questionnaire was applied to the test and control group for the follow-up test. There was no statistically significant difference between the experimental and control groups in terms of pre-test behavior score and nutrition knowledge level score (p> 0.05), while there was a statistically significant difference between the experimental and control groups in terms of nutrition knowledge level score (p <0.05) In the last test, the behavior scores of the students in the experimental group are significantly higher than the students in the control group. The average score of pre-training nutrition knowledge level of students who participated in nutrition education was 5.78 in the pre-test and this value increased to 9.49 in post-training and 8.63 in retention test. The same mean scores of the control group were calculated as pre-test 4.70, final test 4.28 and retention test 5.20, respectively. According to this, an increase in the nutritional knowledge level of the students attending to the training was observed while a decrease in the knowledge level of the control group students who did not participate in the education was observed. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Beslenme | en_US |
dc.subject | Nutrition | en_US |
dc.subject | Beslenme davranışı | en_US |
dc.subject | Feeding behavior | en_US |
dc.subject | Beslenme eğitimi | en_US |
dc.subject | Nutrition education | en_US |
dc.subject | Bilgi düzeyi | en_US |
dc.subject | Level of knowledge | en_US |
dc.subject | İlkokul öğrencileri | en_US |
dc.subject | Primary school students | en_US |
dc.subject | İlkokullar | en_US |
dc.subject | Primary schools Onaylandı | en_US |
dc.title | İlkokulda beslenme eğitiminin beslenme davranış ve bilgi düzeyine etkisi | en_US |
dc.title.alternative | Effects of nutritional education in primary school nutrition behavior and information level | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 95 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 504193 | en_US |
dc.institutionauthor | Akça, Hale | |