Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorBozkurt, Erdoğan
dc.contributor.authorAy, Damla Sungurtekin
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:15Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:15Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbnE1o7hdQ3IhBlYxjfXp4GvUMvWATsDDE09vZM3D-l31
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1890
dc.description.abstractEğitim sistemi içerisinde ilkokulların önemi çok büyüktür. İnsanların ilkokulda aldıkları temel eğitim ve öğretim tüm yaşamlarını etkilemektedir. Öğretmenler, ilköğretim çağındaki öğrencilerin gözünde modern dünyanın ve çağdaş değerlerin temsilcisidir. İlkokul öğrencileri genellikle sınıf öğretmenlerini model alırlar. Öğretmenlerin sınıf yönetimi anlayışları ve sınıfta kurduğu iletişim, öğrencilerin duyuşsal, bilişsel gelişimlerini ve eğitim sisteminin amaçladığı hedefleri gerçekleştirmede önemli bir etkendir. Bu araştırmanın amacı, ilkokullarda görev yapan sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi anlayışları ile iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırma, nicel araştırma yöntemlerinden ilişkisel tarama yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 Eğitim-Öğretim yılında Aydın İli Nazilli ilçesindeki 23 resmi (devlet) ilkokulunda görev yapan 311 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubu grup örnekleme yöntemiyle seçilmiştir. Araştırmada verileri elde etmek amacıyla çalışma grubuna ''Sınıf Yönetimi Anlayışları'' anketi ve ''İletişim Becerileri'' ölçeği araştırmacı tarafından uygulanmıştır. Araştırmada, sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi anlayışları ile iletişim becerileri arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. Sınıf yönetimi anlayışlarından demokratik yönetim anlayışını benimseyen öğretmenlerin, iletişim becerileri boyutlarından kendini ifade etme, iletişime özen gösterme, iletişim kurmaya isteklilik, etkin dinleme ve iletişim ilkelerine uyma becerisi arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki olduğu; sınıf yönetimi anlayışlarından otokratik ve ilgisiz yönetim anlayışını benimseyen öğretmenlerin, iletişim becerileri boyutlarından kendini ifade etme, iletişime özen gösterme, iletişim kurmaya isteklilik, etkin dinleme ve iletişim ilkelerine uyma becerisi arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractElementary schools have a great importance entire education systems. Basic education skills are effected the human acts for their own live. Teachers are the role model of the modern and contemporary life in terms of the perspective of the students. The students who are at elementary school level take their teacher as a role model. Class management approaches and communication skills taken by teachers are an important parameter to achieve the targets of curriculum and develop the cognitive levels. The purpose of this research is to analyze the relation between class management approaches and communication skills of teachers at elementary schools. The research is made according to correlational survey which is the one of quantitative research models. Correlational survey model is used in the research that effect the two different situation with various variables. Research study contains the datas of 311 elementary school teachers who work in 23 different public schools in Nazilli - Aydın in 2018-2019 education year. Class Management Approach survey and Communication Skills Scale are used to get data from research group. According to the dates obtained from the research, it's found that there was a positive correlation between the classroom management approaches and communication skills. There is a positive meaningful correlation between democratic management approach who adopts and communication skills in terms of self expression, take care of communication, eagerness to communicate, active listening and obey the communications principals and there is a negative meaningful correlation between democratic management approach who adopts and communication skills in terms of self expression, take care of communication, eagerness to communicate, active listening and obey the communications principals.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectSınıf yönetimien_US
dc.subjectClassroom managementen_US
dc.subjectSınıf öğretmenlerien_US
dc.subjectClass teachersen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachersen_US
dc.subjectİletişimen_US
dc.subjectCommunicationen_US
dc.subjectİletişim becerisien_US
dc.subjectCommunication skill Onaylandıen_US
dc.titleSınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi anlayışları ve iletişim becerileri arasındaki ilişkinin incelenmesien_US
dc.title.alternativeThe investigation of relationship between elementary school teachers' class management approaches and communication skillsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage76en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid550891en_US
dc.institutionauthorAy, Damla Sungurtekin


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster