Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇelen, Ümit
dc.contributor.authorBuyruk, Büşra
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:13Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:13Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=Mir2lXQK1dkmQ9Ige3PZbjbNuZ0lIYGcOoKaAuUa6jmVJ1mqB-MqEqgpCMdNKQ9g
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1881
dc.description.abstractBu araştırmada amaç, ortaokul yedinci sınıf Fen Bilimleri dersindeki "Aynalarda Yansıma" konusunun Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik (FeTeMM) yaklaşımını temel alarak hazırlanan ADDIE öğretim tasarımı ile öğretilmesinin öğrencilerin akademik başarıları, problem çözme becerilerine yönelik algıları ve fen öğrenmeye yönelik motivasyonları üzerine etkisini incelemektir. Araştırmada, "öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desen" kullanılmıştır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim döneminde yedinci sınıfta okumakta olan 54 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Belirlenmiş olan deney ve kontrol gruplarına çalışmadan önce ve sonra "Aynalarda Yansıma Konusu Başarı Testi", "Fen Öğrenmeye Yönelik Motivasyon Ölçeği(FÖYMÖ)" ve "Problem Çözme Becerilerine Yönelik Algı Ölçeği(PÇBYAÖ)" uygulanmıştır. Konu deney grubu öğrencilerine FeTeMM eğitimi yaklaşımı temel alınarak geliştirilen öğretim tasarımı ile, kontrol grubu öğrencilerine ise yapılandırmacı yaklaşım temelinde Fen Bilimleri öğretim programına dayalı öğretim etkinlikleri ile öğretilmiştir. Yapılan analizler sonucunda deney ve kontrol grubunda başarının benzer şekilde arttığı görülmüştür. Problem çözme beceri algısı ön test ve son test puanları karşılaştırıldığında, deney grubunda bir artış meydana gelmiş, kontrol grubunda ise bir farklılık bulunmamıştır. Fen öğrenmeye yönelik motivasyon puanları her iki grubun ön test ve son test ölçümlerinde farklı bulunmamakla birlikte, deney grubunda ön test ve son test puanları arasındaki farkın kontrol grubundaki farktan daha fazla olduğu bulunmuştur.en_US
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the effect of "Reflection of Light in the Mirror" in the seventh grade science course, based on STEM approach (Science, Technology, Engineering, Math) -that was prepared by ADDIE teaching design- on the students' academic achievement, perceptions about problem solving skills and motivation for science learning. In research, "quasi-experimental design with pretest-posttest control group" was used.The research was carried out with 54 students who were in the seventh grade in the 2017-2018 academic year. Before and after the study, "Reflection Subject Success Test", "Motivation Scale for Science Learning" and "Perception Scale for Problem Solving Skills" were applied to the experimental and control groups. The subject was taught to the experimental group by using instructional design which was developed on the basis of STEM education approach, and to the control group students on the basis of constructivist approach by teaching activities based on the science curriculum. As a result of the analyzes, it was observed that the success in the experimental and control groups increased. When the pre-test and post-test scores of problem solving skills were compared, there was an increase in the experimental group and no difference was found in the control group. While the motivation scores for science learning were not different in the pre-test and post-test measurements of both groups, it was found that the difference between the pre-test and post-test scores in the experimental group was higher than the difference in the control group.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectFeTeMMen_US
dc.subjectSTEM Onaylandıen_US
dc.titleFeTeMM eğitiminin öğrenci başarısı ve bazı değişkenler üzerindeki etkisien_US
dc.title.alternativeThe effect of STEM education on student success and some variablesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Fen Bilimleri Enstitüsü, Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage132en_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.identifier.yoktezid558744en_US
dc.institutionauthorBuyruk, Büşra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster