Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorPelin Kılıç İskender
dc.contributor.authorEmine Şam Altunay
dc.date.accessioned09.07.201910:49:13
dc.date.accessioned2019-07-09T21:05:18Z
dc.date.available09.07.201910:49:13
dc.date.available2019-07-09T21:05:18Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.issn1300-9702
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/publication/paper/detail/TVRNME1Ua3dNQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/186
dc.description.abstractAtatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersi ilköğretim 8. ve ortaöğretim 11. sınıflarda okutulmaktadır. Bu ders özellikle millî kimliğin oluşumu ve korunmasının gerekliliği gibi ideolojik ve siyasî yönleri ele aldığından içerik olarak diğer tarih derslerinden farklıdır. Dolayısıyla bu dersin öğrencilere öğretilmesi büyük önem taşımaktadır. Bu çalışma, 11. sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinde yer alan bazı konuların kavranmasında düşmüş oldukları yanılgıları ve eksiklikleri tespit etmek amacıyla yapılmıştır. Bu amaç doğrultusunda, Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinde işlenen konuları içeren on sorudan oluşan açık uçlu bir ölçek hazırlanmıştır. Bu ölçek, Samsun il merkezindeki liselerden seçilen on üç ve Amasya il merkezindeki liselerden seçilen on bir olmak üzere toplam yirmi dört lisenin 11. sınıf öğrencilerine uygulanmıştır. Elde edilen verilerin analizi sonucunda, öğrencilerin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersinde işlenen bazı konuları yanlış ya da eksik kavradıkları belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractAtatürk Principles and Revolution History course is taught at primary school’s 8th and secondary school’s 11th classes. Since this course especially treats the ideological and political aspects such as the formation of national identity and the necessity of protecting, it is different from other history courses as content. Therefore, it is of great importance to teach the course to the students. This study has been carried out to determine the misconception of course-related concepts in Atatürk Principles and Revolution History Class for 11th class students. For this purpose, an open-ended achievement test consisting of ten questions about Atatürk Principles and Revolution History lesson concepts was prepared. This achievement test was applied to 11th class student of twenty-four high schools in the provinces of Samsun and Amasya. As a result of the analysis of the obtained data, students’ misconceptions about Atatürk Principles and Revolution History have been identified.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSosyal Bilimler Tarihien_US
dc.title11. Sınıf öğrencilerinin Atatürk İlkeleri ve İnkılâp Tarihi dersine ilişkin yanılgılarıen_US
dc.title.alternative11th Class students’ misconceptions About Atatürk Principles and Revolution History coursen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisien_US
dc.departmentAmasya Üniversitesien_US
dc.identifier.volume22en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage155en_US
dc.identifier.endpage168en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster