Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇer, Erkan
dc.contributor.authorKurt, Dilek
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:03Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:03Z
dc.date.issued2019
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZpPnkEW6ylJOH7BMq7tKjPf9OF2oVWMDqV_KqjYtFPe8
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1800
dc.description.abstractBu araştırmanın problemini, "100 Temel Eser"de yer alan kitapların çocuğa görelik eğitsel ilkeleri bakımından incelenmesi oluşturmaktadır. Bu yönüyle, bu çalışmada tarama modeli kullanılmış olup veriler doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Doküman incelemeleri, "100 Temel Eser"de yer alan öykü, roman ve masal olmak üzere 77 kitabın incelenmesiyle elde edilmiştir. Daha açık bir söyleyişle, her bir kitapta yer alan "öğretme ve belletme, korku ve kaygı, öğüt ve emir, cinsiyet ayrımcılığı, ideolojik söylemler, geleneksel değerler, yaptırımcı yargılar ve kurallar, tozpembe bir dünya, tek ve değişmez doğrular, abartılmış merak ve aşırı duygusal öğeler ile şiddete yönelik özellikler tümce düzeyinde kodlanmıştır. Belirlenen bu tümceler, eğitsel olarak ilgili ilkeye göre betimsel analiz yoluyla kategorileştirilmiştir. Böylelikle, inceleme konusu yapılan 77 kitaptaki eğitsel özellikler belirlenmiştir. Sonuç olarak; toplamda 5610 (7,38) oranında tümceyle incelenen 77 yapıtın eğitsel olarak çocuğa göre olmadığı ortaya çıkartılmıştır.en_US
dc.description.abstractthe basis of childhood and early youth literature Works for primary school students in order to have them gained reading habit are not proper for children The main question of this study is to analyze "100 Basic Works" in order to provide appropriate for children aged 6 to 14. In the study, scanning model is used. In the study, analysis of documents is conducted. Document analyses is obtained by analysing 77 books, including tales, stories and novels of "100 Basic Works" to be more specific, features such as; teaching and comprehending, advicesand orders, fear and pprehension, ideological statements, sex discriminations, dreams of sweetness and light, traditional values, sanctions and rules, one and unchanging truths, exaggerated curiosity and extremely emotional items and violence are coded on a sentence level in each book. The sentences are categorised according to their educational feature Thus, educational features of these 77 books which are subject of the study are analysed and determined. As a result, it is revealed that analyzed 77 books of 100 Fundamental Works (MEB 2005) which is chosen on.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subject100 temel eseren_US
dc.subject100 basic worksen_US
dc.subjectEdebi eserleren_US
dc.subjectLiterary worksen_US
dc.subjectEğitim ilkelerien_US
dc.subjectEducation principlesen_US
dc.subjectEğitsel değerleren_US
dc.subjectEducational valuesen_US
dc.subjectEğitsel iletileren_US
dc.subjectEducational messagesen_US
dc.subjectKitaplaren_US
dc.subjectBooksen_US
dc.subjectKültürel göreliliken_US
dc.subjectCultural relativismen_US
dc.subjectÇocuğa göreliken_US
dc.subjectChild relativityen_US
dc.subjectÇocuğa göreliken_US
dc.subjectChild relativity Onaylandıen_US
dc.titleÇocuğa görelik ilkeleri bakımından 100 temel eser'in incelenmesien_US
dc.title.alternativeAn investigation of 100 basic works in terms of children relativity principlesen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage325en_US
dc.identifier.yoktezid562376en_US
dc.institutionauthorKurt, Dilek


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster