dc.contributor.advisor | Çer, Erkan | |
dc.contributor.author | Kurt, Dilek | |
dc.date.accessioned | 2022-03-09T14:56:03Z | |
dc.date.available | 2022-03-09T14:56:03Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.uri | https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZpPnkEW6ylJOH7BMq7tKjPf9OF2oVWMDqV_KqjYtFPe8 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/20.500.12450/1800 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın problemini, "100 Temel Eser"de yer alan kitapların çocuğa görelik eğitsel ilkeleri bakımından incelenmesi oluşturmaktadır. Bu yönüyle, bu çalışmada tarama modeli kullanılmış olup veriler doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Doküman incelemeleri, "100 Temel Eser"de yer alan öykü, roman ve masal olmak üzere 77 kitabın incelenmesiyle elde edilmiştir. Daha açık bir söyleyişle, her bir kitapta yer alan "öğretme ve belletme, korku ve kaygı, öğüt ve emir, cinsiyet ayrımcılığı, ideolojik söylemler, geleneksel değerler, yaptırımcı yargılar ve kurallar, tozpembe bir dünya, tek ve değişmez doğrular, abartılmış merak ve aşırı duygusal öğeler ile şiddete yönelik özellikler tümce düzeyinde kodlanmıştır. Belirlenen bu tümceler, eğitsel olarak ilgili ilkeye göre betimsel analiz yoluyla kategorileştirilmiştir. Böylelikle, inceleme konusu yapılan 77 kitaptaki eğitsel özellikler belirlenmiştir. Sonuç olarak; toplamda 5610 (7,38) oranında tümceyle incelenen 77 yapıtın eğitsel olarak çocuğa göre olmadığı ortaya çıkartılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | the basis of childhood and early youth literature Works for primary school students in order to have them gained reading habit are not proper for children The main question of this study is to analyze "100 Basic Works" in order to provide appropriate for children aged 6 to 14. In the study, scanning model is used. In the study, analysis of documents is conducted. Document analyses is obtained by analysing 77 books, including tales, stories and novels of "100 Basic Works" to be more specific, features such as; teaching and comprehending, advicesand orders, fear and pprehension, ideological statements, sex discriminations, dreams of sweetness and light, traditional values, sanctions and rules, one and unchanging truths, exaggerated curiosity and extremely emotional items and violence are coded on a sentence level in each book. The sentences are categorised according to their educational feature Thus, educational features of these 77 books which are subject of the study are analysed and determined. As a result, it is revealed that analyzed 77 books of 100 Fundamental Works (MEB 2005) which is chosen on. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Amasya Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | en_US |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | 100 temel eser | en_US |
dc.subject | 100 basic works | en_US |
dc.subject | Edebi eserler | en_US |
dc.subject | Literary works | en_US |
dc.subject | Eğitim ilkeleri | en_US |
dc.subject | Education principles | en_US |
dc.subject | Eğitsel değerler | en_US |
dc.subject | Educational values | en_US |
dc.subject | Eğitsel iletiler | en_US |
dc.subject | Educational messages | en_US |
dc.subject | Kitaplar | en_US |
dc.subject | Books | en_US |
dc.subject | Kültürel görelilik | en_US |
dc.subject | Cultural relativism | en_US |
dc.subject | Çocuğa görelik | en_US |
dc.subject | Child relativity | en_US |
dc.subject | Çocuğa görelik | en_US |
dc.subject | Child relativity Onaylandı | en_US |
dc.title | Çocuğa görelik ilkeleri bakımından 100 temel eser'in incelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | An investigation of 100 basic works in terms of children relativity principles | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.department | Enstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 325 | en_US |
dc.identifier.yoktezid | 562376 | en_US |
dc.institutionauthor | Kurt, Dilek | |