• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
  •   DSpace@Amasya
  • Enstitüler
  • Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • Tez Koleksiyonu
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Çocuğa görelik ilkeleri bakımından 100 temel eser'in incelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tam Metin / Full Text (3.717Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2019

Yazar

Kurt, Dilek

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Özet

Bu araştırmanın problemini, "100 Temel Eser"de yer alan kitapların çocuğa görelik eğitsel ilkeleri bakımından incelenmesi oluşturmaktadır. Bu yönüyle, bu çalışmada tarama modeli kullanılmış olup veriler doküman incelemesi yoluyla elde edilmiştir. Doküman incelemeleri, "100 Temel Eser"de yer alan öykü, roman ve masal olmak üzere 77 kitabın incelenmesiyle elde edilmiştir. Daha açık bir söyleyişle, her bir kitapta yer alan "öğretme ve belletme, korku ve kaygı, öğüt ve emir, cinsiyet ayrımcılığı, ideolojik söylemler, geleneksel değerler, yaptırımcı yargılar ve kurallar, tozpembe bir dünya, tek ve değişmez doğrular, abartılmış merak ve aşırı duygusal öğeler ile şiddete yönelik özellikler tümce düzeyinde kodlanmıştır. Belirlenen bu tümceler, eğitsel olarak ilgili ilkeye göre betimsel analiz yoluyla kategorileştirilmiştir. Böylelikle, inceleme konusu yapılan 77 kitaptaki eğitsel özellikler belirlenmiştir. Sonuç olarak; toplamda 5610 (7,38) oranında tümceyle incelenen 77 yapıtın eğitsel olarak çocuğa göre olmadığı ortaya çıkartılmıştır.
 
the basis of childhood and early youth literature Works for primary school students in order to have them gained reading habit are not proper for children The main question of this study is to analyze "100 Basic Works" in order to provide appropriate for children aged 6 to 14. In the study, scanning model is used. In the study, analysis of documents is conducted. Document analyses is obtained by analysing 77 books, including tales, stories and novels of "100 Basic Works" to be more specific, features such as; teaching and comprehending, advicesand orders, fear and pprehension, ideological statements, sex discriminations, dreams of sweetness and light, traditional values, sanctions and rules, one and unchanging truths, exaggerated curiosity and extremely emotional items and violence are coded on a sentence level in each book. The sentences are categorised according to their educational feature Thus, educational features of these 77 books which are subject of the study are analysed and determined. As a result, it is revealed that analyzed 77 books of 100 Fundamental Works (MEB 2005) which is chosen on.
 

Bağlantı

https://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=FgmkGchPKo23qQqBeqzVZpPnkEW6ylJOH7BMq7tKjPf9OF2oVWMDqV_KqjYtFPe8
https://hdl.handle.net/20.500.12450/1800

Koleksiyonlar

  • Tez Koleksiyonu [318]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Yönerge | Rehber | İletişim |

DSpace@Amasya

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim ŞekliBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreBölüme GöreYayıncıya GöreKategoriye GöreDile GöreErişim Şekli

Hesabım

GirişKayıt

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Yönerge || Rehber || Kütüphane || Amasya Üniversitesi || OAI-PMH ||

Amasya Üniversitesi Kütüphane ve Dokümantasyon Daire Başkanlığı, Amasya, Turkey
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz: openaccess@amasya.edu.tr

Creative Commons License
DSpace@Amasya by Amasya University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@Amasya: