Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÇekin, Resul
dc.contributor.authorSabah, Seda
dc.date.accessioned2022-03-09T14:56:00Z
dc.date.available2022-03-09T14:56:00Z
dc.date.issued2016
dc.identifier.urihttps://tez.yok.gov.tr/UlusalTezMerkezi/TezGoster?key=DPTyuy3wRPq_qvCPSqUB68xObfBKmA6TaxLr_-GB7WEgS0kgY40pTG_7ZlHewvdw
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/20.500.12450/1773
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı beden eğitimi öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim faaliyetlerine katılımını etkileyen faktörleri incelemektir. Bu amaç doğrultusunda araştırmacı Samsun İli Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Asarcık, Atakum, Ayvacık, Bafra, Canik, Çarşamba, Havza, İlkadım, Tekkeköy, Terme ve Vezirköprü ilçelerine bağlı okullarda beden eğitimi öğretmeni olarak görev yapmakta olan 450 öğretmeni okullarda şahsi olarak ziyaret etmiş ve çalışmaya katılmaları için davet etmiştir. Ancak bu öğretmenlerden 414'ü çalışmaya gönüllü olarak katılmışlar ve ilgili veri toplama aracını yanıtlamışlardır. Ancak toplanan bu 414 ölçekten 44'ü eksik verilerden dolayı araştırmadan çıkarılarak analiz edilebilecek 370 ölçek elde kalmıştır.Elde edilen veriler SPSS 21 paket programı ile analiz edilmiştir. Bu anlamda araştırmacı öğretmenlerin cinsiyet, yaş, mesleki kıdem, okuttukları sınıf seviyesi ve eğitim düzeyleri gibi demografik özellikleri ile hizmet içi eğitim etkinliklerine karşı tutumları, öğretmenlik yeterlik algıları, zaman, ekonomik yardım (ödenek), okul müdürü, iş arkadaşları ve okul kültürü değişkenlerinin öğretmenlerin hizmet içi eğitim etkinliklerine katılımlarını etkilediği sonucuna ulaşmıştır. Bu sonuç doğrultusunda hizmet içi eğitim etkinliklerine katılımı arttırma konusunda Milli Eğitim Bakanlığı çalışmada yer alan değişkenleri baz alarak gerekli tedbirleri almalı ve imkanları sağlamaları önerilmektedir.en_US
dc.description.abstractThe main purpose of this study was to examine factors influencing physical education teachers' participation in in-service training programs. In line with this purpose, the researcher first visited public schools which are associated with Asarcık, Atakum, Ayvacık, Bafra, Canik, Çarşamba, Havza, İlkadım, Tekkeköy, Terme, and Vezirköprü districts of Samsun. Then, the researcher invited 450 teachers who had been working as Physical Education teachers in these schools. However, 414 of them were volunteers to participate in this research. After deleting all missing value (44 surveys had been removed), the researcher reached 370 workable surveys. All collected data had been analyzed by using SPSS 21 packed programme with the respect of Poisson regression. At this point, the researcher found that teachers' personal characteristics such as gender, age, teaching experience, grade level of teaching, education level, teachers' attitudes towards in-service training programs, teachers' self-efficacy, time, funding, principal, colleague influence and school culture affect Physical Education teachers' participation in in-service training programs in statistically significant ways.In the light of these results, the Ministry of National Education should take all necessary steps and provide all essential opportunities in order to increase teachers' participation in in-service training programs.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAmasya Üniversitesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimen_US
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectBeden eğitimien_US
dc.subjectPhysical educationen_US
dc.subjectBeden eğitimi ve spor dersien_US
dc.subjectPhysical education and sports lessonen_US
dc.subjectBranş öğretmenlerien_US
dc.subjectBranch teachersen_US
dc.subjectHizmet içi eğitimen_US
dc.subjectIn service trainingen_US
dc.subjectHizmet içi eğitim programlarıen_US
dc.subjectIn service training programsen_US
dc.subjectÖğretmenleren_US
dc.subjectTeachers Onaylandıen_US
dc.subjectBeden Eğitimi Öğretmenien_US
dc.subjectHizmet-içi Eğitimen_US
dc.subjectKatılımen_US
dc.subjectPhysical education teachersen_US
dc.subjectin-service trainingen_US
dc.subjectparticipationen_US
dc.titleBeden eğitimi öğretmenlerinin hizmet-içi eğitim faaliyetlerine katılımını etkileyen faktörleren_US
dc.title.alternativeFactors influencing physical education teachers participation in in-service training programsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.departmentEnstitüler, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Ana Bilim Dalıen_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage63en_US
dc.identifier.yoktezid454778en_US
dc.institutionauthorSabah, Seda


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster